Nasze strony www wykorzystują pliki cookies (tzw. ciasteczka). Mogą stosować je także firmy współpracujące z nami.
Korzystając z witryny wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie i zapis zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Możesz zmienić ustawienia obsługi plików cookies w przeglądarce internetowej.
[ X ] akceptuję warunki - zamknij

EDUKACJA PRAKTYCZNA

SZKOLENIA  KONFERENCJE  WYDAWNICTWA
  PIG WUP Szczecin

promocja, marketing, poligrafia

« powrót
Jak skutecznie bronić swoich praw w mediach społecznościowych
Zapisz się na szkolenie

godziny szkolenia: godz. 9.30 - 14.30
miejsce szkolenia: Kraków, Hotel CAMPANILE, ul. Św. Tomasza 34


Gdzie leży granica swobodnego wyrażania własnych opinii a zaczyna się naruszenie prawa? Jak skutecznie żądać usunięcia bezprawnych treści, a jak bronić się przed nieuprawnionymi żądaniami? Kto tak naprawdę odpowiada za bezprawne treści w Internecie?

Udzielenie wyczerpujących odpowiedzi na te i inne pytania będzie celem szkolenia, które zapewni uczestnikom nie tylko poznanie ram prawnych odpowiedzialności za publikowanie różnego rodzaju negatywnych treści w środowisku internetowym (ze szczególnym uwzględnieniem mediów społecznościowych), lecz także zdobycie szerokiej, praktycznej wiedzy na temat ryzyk prawnych związanych z takimi aktywnościami oraz sposobów, które pozwalają ryzyka te skutecznie eliminować.

Wielu zagrożeń da się całkowicie uniknąć lub przynajmniej istotnie je ograniczyć, jednak wymaga to poznania zasad określających kto, za jakie działania i jaką ponosi odpowiedzialność. W przypadku zaistnienia sporu w przestrzeni Internetu kluczowa jest szybkość działania, a tę zapewnić może jedynie znajomość skutecznych narzędzi prawnych jakimi dysponujemy my, i tych którymi może zaskoczyć nas nasz przeciwnik. W mediach społecznościowych decydujące znaczenie ma sprawność działania w celu ograniczenia negatywnych następstw naruszeń. Podczas szkolenia skoncentrujemy się przede wszystkim na roszczeniach cywilnoprawnych, analizując je zarówno z perspektywy dostawców usług internetowych, jak i podmiotów, których dobra lub interesy są w istotny sposób zagrożone lub naruszone. Takie kompleksowe spojrzenie ułatwi właściwą obronę swoich praw, która niekoniecznie musi zakończyć się długotrwałym i kosztownym procesem sądowym.

PROGRAM

10:00 „Nic nie widziałem, nic nie słyszałem, nic nie wiem" - odpowiedzialność z perspektywy ISP
• Odpowiedzialność sprawcy
• Odpowiedzialność ISP: administratorów, operatorów wyszukiwarek internetowych, wydawców prasy internetowej
• Odpowiedzialność użytkownika (forum, bloga, serwisu społecznościowego)
• Czym jest odpowiedzialność „za przechowywane dane"?
• Jaka wiadomość o bezprawności danych powinna być uznana za wiarygodną i skutkować uniemożliwieniem dostępu do danych?
• Jakie są możliwe kwalifikacje dla odpowiedzialności administratora - sprawstwo, pomocnictwo, skorzystanie ze szkody?

11:45 Przerwa na kawę

O odpowiedzialności z perspektywy uprawnionego - skuteczna ochrona dóbr osobistych w Internecie
• Specyfika konstrukcji odpowiedzialności za naruszenie dóbr osobistych (naruszenie, bezprawność, wina)
• Jak prawidłowo sporządzić wiarygodną wiadomość o bezprawności danych?
• Jak szybko zneutralizować naruszenie? Jakie środki prawne są najbardziej skuteczne?
• Wewnętrzne procedury zgłaszania naruszeń w największych portalach: Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, Linkedin
• Przykłady poszukiwania granic odpowiedzialność w praktyce najnowszego orzecznictwa
• Czy warto korzystać z instrumentów prawa karnego?
12:45 Lunch
13:15 Prawo do bycia zapomnianym w ujęciu dóbr osobistych
• Prawo do bycia zapomnianym - wyrok TS UE w sprawie Costeja (C-131/12)
• Różnica w podejściu ochrony danych osobowych i dóbr osobistych
• Ograniczenia przedmiotowe i podmiotowe prawa do bycia zapomnianym
• Jak skutecznie zostać zapomnianym?
• Prawo do bycia zapomnianym w RODO

„Internetowa" nieuczciwa konkurencja. Cybersquatting 2.0, SEO frauds, word stuffing i inne nowe czyny nieuczciwej konkurencji
• Nieuczciwe wykorzystywanie mechanizmów SEO w walce z konkurencją
• Oszustwa w mediach społecznościowych: fejkowe konta, cybersquating 2.0, kradzież lajków
• Odpowiedzialność za linkowanie (Svensson, BestWater, GS Media a sądy polskie)
• Identyfikacja sprawcy - przestępstwa i wykroczenia z zakresu nieuczciwej konkurencji


Szkolenie prowadzi: dr Piotr Wasilewski - adwokat, specjalizuje się w prawie nowych technologii, prawie autorskim oraz prawie mediów.  W kancelarii Traple, Konarski, Podrecki i Wspólnicy uczestniczy w pracach praktyki TMT oraz praktyki Prawa własności intelektualnej i konkurencji. Adiunkt w Zakładzie Prawa Konkurencji i Środków Masowego Przekazu w Katedrze Prawa Własności Intelektualnej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego, absolwent WPiA UJ oraz studiów podyplomowych z zakresu własności intelektualnej. 


Cena szkolenia: 560 zł netto (+23% VAT).

Cena zawiera:
- uczestnictwo w szkoleniu - ponad 6 godzin dydaktycznych,
- materiały szkoleniowe oraz piśmiennicze,
- dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia,
- poczęstunek

Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto.


Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do czterech dni przed terminem szkolenia.

Płatność za udział w szkoleniu może nastąpić po szkoleniu, na podstawie faktury VAT. Dla Podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT - zwolniony.
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM:
Bank Zachodni WBK SA I O/Szczecin, nr rach.: 10109022680000000100213506

Informację dotyczącą potwierdzenia realizacji szkolenia przesyłamy do trzech dni roboczych przed terminem szkolenia.


W przypadku pytań prosimy o kontakt:

Anna Hoffmann   tel. 91 489 64 55
Agnieszka Bobkiewicz   tel. 91 466 90 97
Małgorzata Pawelec    tel. 91 434 29 79

 Aby zgłosić na się na szkolenie prosimy skorzystać z formularzy na stronie Do pobrania lub formularza na stronie Kontakt

Formularz zgłoszenia online
Formularz zgłoszenia (PDF)Oświadczenie dot. podatku VAT (PDF)
Formularz zgłoszenia (Word)Oświadczenie dot. podatku VAT (Word)