Nasze strony www wykorzystują pliki cookies (tzw. ciasteczka). Mogą stosować je także firmy współpracujące z nami.
Korzystając z witryny wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie i zapis zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Możesz zmienić ustawienia obsługi plików cookies w przeglądarce internetowej.
[ X ] akceptuję warunki - zamknij

EDUKACJA PRAKTYCZNA

SZKOLENIA  KONFERENCJE  WYDAWNICTWA
  PIG WUP Szczecin  

instytucje kultury

« powrót
VAT w instytucjach kultury.
Zapisz się na szkolenie

godziny szkolenia: godz. 9.30 - 14.30
miejsce szkolenia: Kraków, hotel Campanile, ul. Św.Tomasza 34
cena szkolenia: certyfikat + materiały + serwis kawowo - kanapkowy
 


Program szkolenia: 

1.Wprowadzenie.  

2. Zmiany wprowadzone i projektowane do wprowadzenia w 2019 roku
• mechanizm split payment tzw. model podzielnej płatności - od 01.07.2018r.
• obowiązek JPK dla wszystkich
• wprowadzenie pliku JPK_VDEK w celu umożliwienia podatnikom przesyłania jednego pliku,w którym jest kompleks informacji zawartych dotychczas odrębnie w deklaracji VAT oraz pliku JPK_VAT
• JPK obligatoryjne i fakultatywne
• deklaracje VAT wyłacznie w formie elektronicznej

Projektowane zmiany  :/
• uprawnienie KAS do odmowy rejestracji podatników
• wprowadzenie elektronicznego wykazu podatników wykreślonych z rejestru podatników
•kasy fiskalne z modułem internetowym
• brak możliwości wystawiania faktur VAT do paragonów bez numeru NIP nabywcy
• likwidacja deklaracji VAT
• ulga na złe długi 120 dni zamiast obecnych 150
• zasady anulowania faktur a wymogi JPK
• zapłata na niezgłoszony do KAS rachunek a KUP

• zmiany w opodatkowaniu bonów
• nowa matryva VAT

3. Zmiany podatku VAT w 2017r. - a jaka praktyka ?

• dodanie przepisów o dodatkowych zobowiązaniach podatkowych ( sankcje w VAT )
• rozszerzenia stosowania " odwrotnego obciążenia"
• dodanie przepisów określających nowe przesłanki wykreślenia podatników z rejestru VAT
• przedłużenie stosowania podwyzszonych stawek VAT

• podwyższenie limitu zwolnienia podmiotowego

4. Instytucje kultury a podatek VAT

• instytucja kultury jako czynny podatnik VAT
• instytucja kultury a zwolnienie podmiotowe z VAT

5. Usługi kulturalne i ich opodatkowanie
• usługi kulturalne zwolnione z VAT
• usługi wstępu
• opodatkowanie VAT działalności innej niż kulturalna np. sportowej
• obowiązek podatkowy VAT a usługi kulturalne

• opodatkowanie bonów

6. Podatek VAT a dotacje i wydatki finansowane z dotacji
• dotacje organizatorów a VAT

7. Podatek VAT a nieodpłatne świadczenie usług
• sponsoring a usługi wzajemne
• przekazywanie nagród

8. Podatek VAT w przypadku wykorzystywania towarów i usług do działalności gospodarczej i poza taką działalnością
• działalność „mieszana" a VAT i proporcje
• działalność „mieszana" a VAT i zasady określania pre-współczynnika VAT
• instytucje kultury a centra usług wspólnych i rozliczanie VAT
• instytucja kultury a jednolite pliki kontrolne - prezentacja praktycznych rozwiązań

9. Działalność gospodarcza Instytucji kultury
• wynajem pomieszczeń a opodatkowanie VAT kosztów mediów
• problemy z „odwrotnym obciążeniem"

10. Kasy rejestrujące w Instytucjach kultury
• zwolnienia z obowiązku rejestracji obrotu za pośrednictwem kas fiskalnych

11. Samochody osobowe a warunki odliczania VAT od zakupu i wydatków eksploatacyjnych .

12. Faktury VAT i zasady dokonywania korekt podatku naliczonego VAT

13. Konsultacje pytania i odpowiedzi


Szkolenie prowadzi: Edward Tomczyk - biegły rewident, wybitny ekspert z dziedziny rachunkowości i podatków ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki instytucji kultury, doświadczony i ceniony szkoleniowiec.


Cena szkolenia: 590 zł netto (+23% VAT)

Dla Podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT - zwolniony.
Cena zawiera:
- uczestnictwo w szkoleniu - około 6 godzin dydaktycznych,
- materiały szkoleniowe oraz piśmiennicze,
- dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia,
- serwis kawowo - kanapkowy

Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto.


Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do trzech dni przed terminem szkolenia.Płatność za udział w szkoleniu może nastąpić po szkoleniu, na podstawie faktury VAT. 
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506

Informację dotyczącą potwierdzenia realizacji szkolenia przesyłamy do trzech dni roboczych przed terminem szkolenia.


W przypadku pytań prosimy o kontakt:

Anna Hoffmann   tel. 91 489 64 55
Beata Stręk   tel. 91 466 90 97
Małgorzata Pawelec    tel. 91 434 29 79

 Aby zgłosić na się na szkolenie prosimy skorzystać z formularzy na stronie Do pobrania lub formularza na stronie Kontakt

Formularz zgłoszenia online
Formularz zgłoszenia (PDF)Oświadczenie dot. podatku VAT (PDF)
Formularz zgłoszenia (Word)Oświadczenie dot. podatku VAT (Word)