Nasze strony www wykorzystują pliki cookies (tzw. ciasteczka). Mogą stosować je także firmy współpracujące z nami.
Korzystając z witryny wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie i zapis zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Możesz zmienić ustawienia obsługi plików cookies w przeglądarce internetowej.
[ X ] akceptuję warunki - zamknij

EDUKACJA PRAKTYCZNA

SZKOLENIA  KONFERENCJE  WYDAWNICTWA
  PIG WUP Szczecin  

rozwój osobisty i zawodowy

« powrót
Budowanie pozytywnego wizerunku instytucji i firmy dzięki wykorzystaniu zasad etykiety
Zapisz się na szkolenie

termin szkolenia: 5 lipca 2021 r.
czas trwania szkolenia: 9.00-15.00 (w tym dwie przerwy 10 minutowe i jedna 30 minutowa)


Program szkolenia: 

Część I - Etykieta w komunikacji
      • zasady savoir vivre w życiu codziennym
      • savoir vivre a etykieta - rozróżnienie i definicja pojęć
      • źródła etykiety i jej ewolucja
      • najważniejsze zasady etykiety w biznesie
      • komunikacja werbalna, epistolarna i pozawerbalna
      • zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej
      • zasady przygotowywania korespondencji urzędowej
      • nowoczesne środki komunikacji, etykieta w internecie
      • elevator speech, czyli jak się sprzedać w ciągu 30 sekund

Część II - Świadome budowanie profesjonalnego wizerunku
      • pierwsze wrażenie i kreowanie pozytywnego wizerunku
      • mowa ciała, autoprezentacja, udział w spotkaniach i naradach
      • sztuka small talk w nawiązywaniu i podtrzymywaniu kontaktów
      • zasada starszeństwa w relacjach oficjalnych i biznesowych
      • powitanie w relacjach towarzyskich i oficjalnych
      • przedstawianie siebie oraz innych osób, uścisk dłoni
      • organizacja wizyt i spotkań z udziałem gości krajowych i zagranicznych
      • wystąpienia przez kamerą, ustawienie do zdjęcia
      • protokół flagowy i porządek eksponowania flag państwowych i innych
      • tytuły urzędowe, naukowe, dyplomatyczne i kurtuazyjne
      • wymiana wizytówek, odpowiedni krój i zastosowanie biletów wizytowych
      • wręczanie kwiatów i upominków

Część III - Etykieta stroju jako element budowy wizerunku
      • dress code czyli odpowiedni strój do okazji
      • charakterystyka i elementy business casual (strój swobodny)
      • charakterystyka i elementy business suit (strój spacerowy)
      • charakterystyka i elementy dark suit (strój wizytowy)
      • charakterystyka i elementy black tie / smokingu (strój uroczysty)
      • wskazówki dotyczące elementów stroju oficjalnego
      • jakich elementów stroju unikać
      • najczęściej popełniane błędy stylistyczne i jak je naprawić
      • okrycia wierzchnie i nakrycia głowy
      • biżuteria, dodatki i zegarki
      • elegancja w dawnych czasach

Część IV- Etykieta stołu i organizacja przyjęć
      • społeczna rola wspólnego spożywania posiłków
      • krótka historia sztućców, sztućce dzisiaj, sztućce mówią
      • przygotowanie przyjęcia: ustalenie menu, nakrycie do stołu i rozsadzenie gości
      • przyjęcia oficjalne: lampka wina, przyjęcie koktajlowe, bufetowe i zasiadane
      • organizacja przyjęcia oficjalnego z udziałem głowy państwa lub szefa rządu
      • zasady udziału w przyjęciach oficjalnych, bankietach, uroczystych kolacjach
      • klasyfikacja win, apelacja wina, regiony winiarskie
      • zasady wyboru, podawania i spożywania win oraz innych alkoholi
      • faux pas, czyli czego nie robić podczas przyjęcia


szkolenie prowadzi Paweł Olgierd Grotowski - praktyk, posiada 20 - letnie doświadczenie w realizacji projektów międzynarodowych i międzyinstytucjonalnych. Organizował m.in.: konferencje międzynarodowe, misje gospodarcze oraz wizyty oficjalne na szczeblu Głowy Państwa, Szefa Rządu, Ministra Spraw Zagranicznych i innych. Zajmował się obsługą inwestorów zagranicznych oraz wspierał polskie firmy poszukujące rynków i partnerów za granicą. Współpracował z krajami europejskimi, azjatyckimi, afrykańskimi oraz arabskimi. Od kilku lat prowadzi szkolenia z etykiety oraz różnic międzykulturowych dla instytucji, urzędów oraz firm polskich i zagranicznych, które chcą zwiększyć efektywność osobistą pracowników, wizerunek instytucji oraz polepszyć komunikację wewnętrzną i zewnętrzną w organizacji. Ukończył Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW (Stosunki Międzynarodowe) oraz podyplomowe Studium Integracji Europejskiej w KSAP i ENA


Cena szkolenia: 580,00 zł netto (+23% VAT) od osoby, obejmuje:
- uczestnictwo w szkoleniu
- materiały szkoleniowe 
- imienne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia
- konsultacje poszkoleniowe (do 14 dni po szkoleniu)
- rabat na kolejne szkolenia (40,00 zł od ceny netto, od osoby)

Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto
Dla podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT zwolniony


Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do trzech roboczych dni przed terminem szkolenia 
Potwierdzenie realizacji szkolenia przesyłamy do dwóch dni roboczych przed terminem szkolenia

Płatność za udział w szkoleniu następuje po szkoleniu na podstawie faktury VAT 
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506


W przypadku pytań prosimy o kontakt:

Anna Hoffmann   tel. 91 489 64 55
Dorota Biskupska

tel. 91 466 90 97
Małgorzata Pawelec   tel. 91 434 29 79
Formularz zgłoszenia online
Formularz zgłoszenia (PDF)Oświadczenie dot. podatku VAT (PDF)
Formularz zgłoszenia (Word)Oświadczenie dot. podatku VAT (Word)