Nasze strony www wykorzystują pliki cookies (tzw. ciasteczka). Mogą stosować je także firmy współpracujące z nami.
Korzystając z witryny wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie i zapis zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Możesz zmienić ustawienia obsługi plików cookies w przeglądarce internetowej.
[ X ] akceptuję warunki - zamknij

EDUKACJA PRAKTYCZNA

SZKOLENIA  KONFERENCJE  WYDAWNICTWA
  PIG WUP Szczecin  

promocja, marketing, poligrafia

« powrót
Korespondencja poprawna i skuteczna. Efektywność komunikacji pisemnej w biznesie i administracji
Zapisz się na szkolenie
czas trwania szkolenia:   godz. 9.30 - 14.30    
miejsce szkolenia:   Kraków - Hotel Campanile*** ul. Św.Tomasza 34    
w cenie szkolenia:   certyfikat + materiały  + serwisy kawowe    

PROGRAM SZKOLENIA:

17.03 - KOMUNIKACJA PISEMNA I BŁĘDY ZAPISU 

1. Poprawnie, czyli skutecznie. Wprowadzenie do zasad kultury języka polskiego

1.1. Wprowadzenie, czyli norma językowa w pismach tradycyjnych i elektronicznych
1.2. Język pisany, język mówiony, język zapisany - podobieństwa i różnice
1.3. Interpunkcja - podstawowe błędy w tekstach oficjalnych
1.4. „Ortografia dla zaawansowanych"
1.5. Punktory, numeracje, wyliczenia

2. Forma komunikatu tradycyjnego i elektronicznego

2.1. Wprowadzenie. Kształt pism tradycyjnych i elektronicznych - najczęstsze konwencje
2.2. Strona formalna pism oficjalnych
2.2.1. Krój czcionki i jej wielkość
2.2.2. Najważniejsze elementy składowe pisma
2.2.3. Daty - możliwe warianty oficjalne i mniej oficjalne
2.2.4. Oznaczenie nadawcy i odbiorcy
2.2.5. Incipit, czyli jak zacząć komunikację?
2.2.6. Kształt pisma - akapity, wcięcia, odstępy
2.2.7. Strategie zakończenia
2.3. Oficjalność i nieoficjalność komunikacji mejlowej
2.4. Percepcja tekstów w sieci - jeszcze czytamy czy już skanujemy?

3. Tekst promocyjny - technika, leksyka, styl
3.1. Wewnętrzne zróżnicowanie tekstów promocyjnych (cel, cechy nadawcy, cechy odbiorcy, konwencja itd.)
3.2. Jak unikać błędów w komunikacji promocyjnej
3.2.1. Błędne słowa
3.2.2. Błędne zdania
3.2.3. Błędne komunikaty
3.2.4. Błędy w stylu
3.3. Jak zachwycać odbiorcę, czyli o możliwych narzędziach retorycznych w komunikacji perswazyjnej

18.03 - „RETORYCZNIE I STYLISTYCZNIE".
NA CO WARTO ZWRACAĆ UWAGĘ W KONTAKTACH Z KLIENTAMI

1. Retoryka dawniej i dziś
1.1. Tradycje retoryki w kulturze europejskiej
1.2. Kształt wypowiedzi retorycznej
1.2.1. Cele i zasady wystąpień retorycznych
1.2.2. cechy dobrego mówcy
1.2.3. zasady dobrej prezentacji
1.3. Przegląd najważniejszych chwytów retorycznych stosowanych w reklamie i marketingu XXI wieku
1.4. Sposoby wykorzystywania technik retorycznych w dyskusjach publicznych
1.5. Analiza przykładowych wystąpień retorycznych

2. Stylistyka - czyli tak naprawdę co?
2.1. Podstawowe zasady stylistyki
2.2. Błędy stylistyczne w tekstach oficjalnych i mniej oficjalnych
2.1.1. Nominalizacja stylu
2.1.2. Mieszanie konwencji
2.1.3. Szablonizacja przekazu
2.3. Wyrazy obce w tekstach oficjalnych
2.3.1. Co można zapożyczać
2.3.2. Mejl czy mail, czyli o zasadach spolszczania wyrazów obcych
2.3.3. Kiedy wyraz obcy, a kiedy rodzimy?
2.4. Różnice stylistyczne w języku mówionym, pisanym i zapisanym

3. Savoir-vivre w mowie i piśmie
3.1. Wprowadzenie - o zasadach grzeczności językowej w komunikacji
3.2. Grzeczność w pismach oficjalnych i nieoficjalnych
3.3. Grzeczność w komunikacji elektronicznej
3.4. Najczęściej popełniane błędy w komunikacji pisemnej
3.5. Najczęściej popełniane błędy w komunikacji ustnej
3.6. Strategie komunikacyjne w mowie i piśmie - dobre praktyki


Szkolenie prowadzi: dr Michał Wiśnicki - absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW oraz Wydziału Polonistyki UW (studia magisterskie i doktoranckie). Dziennikarz mediów drukowanych (agencje prasowe, tygodniki). Obecnie prowadzi własną działalność m.in. w zakresie składu, redakcji i korekty tekstów; pracuje także w administracji samorządowej jako specjalista ds. promocji. Swoje zainteresowania językoznawcze koncentruje na poprawności językowej oraz perswazji i manipulacji w mediach. Ekspert z dziedziny słowotwórstwa. Wieloletni współpracownik Ośrodka Edukacyjnego FORUM.


Cena zawiera:

- uczestnictwo w szkoleniu

- materiały szkoleniowe oraz piśmiennicze

- dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia

- serwisy kawowe

Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 60 zł rabatu od ceny netto.
Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT - zwolniony.
Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do czterech dni przed terminem szkolenia.
Płatność za udział w szkoleniu może nastąpić po szkoleniu, na podstawie faktury VAT.
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM:
Santander Bank Polska, nr rach.: 10 1090 2268 0000 0001 0021 3506.
Informację dotyczącą potwierdzenia realizacji szkolenia przesyłamy do trzech dni roboczych przed terminem szkolenia.

W przypadku pytań prosimy o kontakt:
Anna Hoffmann (91) 489 64 55, (91) 434 29 79, 605 68 67 60

 

Formularz zgłoszenia online
Formularz zgłoszenia (PDF)Oświadczenie dot. podatku VAT (PDF)
Formularz zgłoszenia (Word)Oświadczenie dot. podatku VAT (Word)