Nasze strony www wykorzystują pliki cookies (tzw. ciasteczka). Mogą stosować je także firmy współpracujące z nami.
Korzystając z witryny wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie i zapis zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Możesz zmienić ustawienia obsługi plików cookies w przeglądarce internetowej.
[ X ] akceptuję warunki - zamknij

EDUKACJA PRAKTYCZNA

SZKOLENIA  KONFERENCJE  WYDAWNICTWA
  PIG WUP Szczecin  

socjotechnika

« powrót
Socjotechnika w sferze zawodowej i życiu codziennym
Zapisz się na szkolenie

8 dni szkoleniowych (ponad 70 godzin dydaktycznych)
część 1: 14 - 17 listopada 2017 r.
część 2: 21 - 24 listopada 2017 r.

czas trwania szkolenia: godz. 9.00 - 16.00 (przerwa obiadowa 13.00 - 13.30)
miejsce szkolenia: Pałac Staszica (budynek PAN), ul. Nowy Świat 72
 


PROGRAM SZKOLENIA:

O SZKOLENIU:
• Tylko jedna edycja w roku! Ilość miejsc ograniczona.
• Mała grupa słuchaczy gwarantująca wysoki poziom dydaktyczny oraz swobodny dostęp do wykładowcy.
• 8 dni szkoleniowych realizowanych w 2 sesjach po 4 dni.
• Ponad 70 godzin lekcyjnych w tym duża ilość zajęć warsztatowych i ćwiczeń praktycznych.
• Wykładowcy / trenerzy - specjaliści z dużym doświadczeniem zawodowym w swoich dziedzinach.
• Liczne prezentacje multimedialne oraz filmy dydaktyczne i instruktażowe obrazujące omawiane zagadnienia.
• Komfortowe sale wykładowe.
• Codziennie obiad oraz przerwy kawowe z poczęstunkiem w ramach szkolenia.
• Jedyny taki, unikalny i ambitny program szkolenia chroniony prawem autorskim!
• Dla zainteresowanych zajęcia fakultatywne w ramach szkolenia wzbogacające wiedzę w poszczególnych z omawianych dziedzin.
• INDYWIDUALNE KONSULTACJEz wykładowcami umożliwiające m.in. odniesienie omawianych tematów do specyficznych potrzeb słuchacza (jego firmy), uzyskanie porady w indywidualnej sprawie itp.
• Nauka i przygoda w jednym!
• ... tego nie uczą nigdzie indziej!

O SOCJOTECHNICE:
SOCJOTECHNIKA - określana też mianem "inżynierii społecznej" jest narzędziem wywierania wpływu oraz warunkowania zachowań poszczególnych osób bądź też całych grup społecznych z wykorzystaniem technik manipulacyjnych w celu osiągnięcia założonych celów.
Wykorzystuje się ją najczęściej w biznesie, polityce, religii i życiu społecznym, ale także w działalności przestępczej oraz w zorganizowanych grupach destrukcyjnych.
Jest niezwykle silnym i uzależniającym narzędziem ponieważ stanowi kompilację wiedzy psychologicznej i socjologicznej dotyczącej funkcjonowania człowieka jako jednostki oraz jego relacji z otoczeniem tj. społecznością w której się obraca.
Głównym celem oddziaływania socjotechnicznego jest wyłączenie reakcji analitycznych i zdroworozsądkowych człowieka na rzecz reakcji emocjonalnych sterowanych przez socjotechnika-manipulatora.
W ostatnich latach w Polsce, coraz częściej można zaobserwować zjawisko wykorzystywania narzędzi socjotechnicznych w biznesie do pozyskiwania nieuprawnionego dostępu do chronionych zasobów informacyjnych przedsiębiorstw. Większość firm chcących chronić posiadane zasoby informacyjne inwestuje ogromne środki w zabezpieczenia fizyczne i teleinformatyczne, zapominając jednocześnie o zabezpieczeniu najsłabszego ogniwa systemu czyli człowieka, a tym samym pozostawia szeroko otwartą furtkę dla każdego napastnika chcącego pozyskać nieuprawniony dostęp do tych zasobów, a wykorzystującego w tym celu narzędzia socjotechniczne.
Tradycyjnie socjotechnikę wykorzystuje się także w handlu dla podniesienia wartości sprzedaży oraz poziomu zadowolenia klientów.
Ale socjotechnika jest przede wszystkim narzędziem. Ani dobrym, ani złym. Wszystko zależy od tego kto, jak i w jakich intencjach się nim posługuje?
Jeśli zdarzyło ci się pójść do supermarketu i kupić więcej niż planowałeś, na skutek reklamy lub oszałamiającej prezentacji kupiłeś jakiś niepotrzebny lub zbyt drogi produkt, zgodziłeś się na coś na co nie miałeś ochoty bo głupio było odmówić, brałeś udział w negocjacjach i poszedłeś na nadmierne ustępstwa i nie wiesz jak to się stało, ktoś wydawał się „taki miły" a okazał się zwykłym wyrachowanym naciągaczem - to właśnie padłeś ofiarą manipulacji socjotechnicznej.
Socjotechnika jest wszechobecna w naszym życiu zarówno zawodowym jak i prywatnym. Często sami ją stosujemy. Czasem z premedytacją czasem mimowolnie.
Warto poznać narzędzia służące wywieraniu wpływu na ludzi, oraz mechanizmy ich działania, aby móc je rozpoznawać, bronić się przed nimi lub wykorzystywać dla własnych celów.
Nasze unikalne i jedyne w Polsce Kompleksowe Szkolenie Socjotechnicznie obejmuje pełne spektrum zarówno narzędzi manipulacyjnych jak i potencjalnych miejsc i sposobów ich stosowania zarówno w biznesie jak i w życiu codziennym. Po szczegóły odsyłam już bezpośrednio do programu szkolenia zamieszczonego poniżej.
Szkolenie nasze kierujemy do wszystkich osób zainteresowanych zawodowo przedmiotową tematyką a w szczególności pracowników działów handlowych, PR, marketingu, reklamy, ale także innych osób chcących rozpoznać zjawisko aby móc zabezpieczyć się przed jego negatywnymi skutkami lub po prostu wykorzystać zdobytą wiedzę w swojej działalności zawodowej bądź życiu osobistym.
W ramach szkolenia zaprezentujemy w przejrzysty sposób zarówno podstawowe techniki manipulacji, warunkowania zachowań ludzkich i wywierania na nie wpływu, jak też wiele innych, mniej znanych technik oraz hybryd manipulacyjnych tworzonych oparciu o nie, których to ofiarą często padamy nie zdając sobie nawet z tego sprawy. Pokażemy nie tylko same techniki i metody, ale również ich genezę dzięki której są tak niezwykle skuteczne.
Pokażemy także coraz częściej stosowane manipulacje środowiskiem (otoczeniem) które mają na celu wywołanie określonych reakcji organizmu ludzkiego (rozkojarzenie, podniecenie, zmęczenie, reakcje fizjologiczne, ograniczenie świadomości).
Wskażemy skuteczne metody rozpoznawania ww. działań manipulacyjnych i osaczających, przeciwstawiania się im, obrony przed nimi, a także skutecznego odwracania ataku manipulacyjnego przeciwko napastnikowi (manipulatorowi).
Zapraszam do zapoznania się ze szczegółowym programem oraz do udziału w szkoleniu.

PROGRAM SZKOLENIA:

SOCJOTECHNIKA
• Definicja socjotechniki,
• Narzędzia socjotechniczne i sposoby ich wykorzystywania,
• Socjotechnika w otaczającej nas rzeczywistości,
• Podatność na manipulacje socjotechniczne.

SOCJOTECHNIKA JAKO NARZĘDZIE POZYSKIWANIA NIEUPRAWNIONEGO DOSTĘPU DO CHRONIONYCH ZASOBÓW INFORMACYJNYCH I INNYCH ORGANIZACJI - STOSOWANE TECHNIKI I METODY ORAZ SPOSOBY MINIMALIZACJI SKUTKÓW.

ATAK SOCJOTECHNICZNY
• Socjotechnika jako podstawowe narzędzie pracy szpiega przy pozyskiwaniu nieuprawnionego dostępu informacji,
• Definicja ataku socjotechnicznego,
• Dobór (typowanie) celu ataku,
• Dobór czasu i miejsca ataku,
• Etapy ataku socjotechnicznego,
• Praktyczne metody stosowane podczas ataku,
• Symptomy ataku,
• Czynniki ułatwiające atak socjotechniczny na firmę,
• Metody minimalizacji ryzyka skutecznego ataku socjotechnicznego,
• Zachowania zwiększające podatność na działanie socjotechniki,
• Minimalizacja/eliminacja skutków ataku socjotechnicznego,
• Działania prewencyjne.

SOCJOTECHNIKA W CYBERPRZESTRZENI
• Socjotechnika jako podstawowe narzędzie pracy szpiega także w internecie,
• Pozorna anonimowość w internecie,
• Atak socjotechniczny w świecie wirtualnym,
• Dobór celu ataku,
• Czasu i miejsca ataku,
• Etapy ataku,
• Praktyczne metody stosowane podczas ataku,
• Symptomy ataku,
• Czynniki ułatwiające atak socjotechniczny na firmę z wykorzystaniem internetu,
• Metody minimalizacji ryzyka skutecznego ataku socjotechnicznego,
• Niebezpieczne zachowania w świecie wirtualnym,
• Zachowania zwiększające podatność na działanie socjotechniki,
• Minimalizacja/eliminacja skutków ataku socjotechnicznego,
• Działania prewencyjne,
• Ochrona własnej tożsamości w internecie,
• Podstawowe zasady bezpiecznego zachowania w internecie,
• Analiza informacji,
• Strony www,
• Grupy dyskusyjne,
• Serwisy informacyjne,
• Serwisy społecznościowe,
• Nawiązywanie e-kontaktu,
• Ślady naszej działalności w internecie,
• Użytkownicy lepsi od nas,
• Bezpieczeństwo naszego komputera,
• Przechodzenie z kontaktu wirtualnego na realny.

MANIPULACJA PRZESTRZENIĄ I ŚRODOWISKIEM
• Stosowanie substancji semiochemicznych w celu wywarcia wpływu i warunkowania zachowań (prawda i mity, warunki konieczne, skutki uboczne, ryzyko).
• Wspieranie manipulacji socjotechnicznych przy użyciu innych środków (urządzeń technicznych, środków chemicznych, warunków środowiskowych, termicznych i optycznych).
• Tworzenie hybryd manipulacyjnych oraz zapętlających.
• Techniki percepcyjne (czy widzimy to, czego się spodziewamy - czy to co jest rzeczywistością).
• Nieprzewidywalny czynnik ludzki.

••• ZAJĘCIA WARSZTATOWE - Ćwiczenie w zakresie praktycznego stosowania podstawowych narzędzi socjotechnicznych poznanych w trakcie tej części szkolenia. Omówienie wyników ćwiczenia z wykładowcą.

SOCJOTECHNIKA TECHNIKI WARUNKOWANIA ZACHOWAŃ, WYWIERANIA WPŁYWU I MANIPULACJI ORAZ SPOSOBY SKUTECZNEJ OBRONY I ODWRACANIA ATAKU MANIPULACYJNEGO PRZECIWKO NAPASTNIKOWI.
• Podstawowe czynniki psychologiczne i reguły zachowań ludzkich w aspekcie możliwości ich wykorzystywania w manipulacjach.

PODSTAWOWE DEFINICJE I ROZRÓŻNIENIE POJĘĆ
• Czym jest socjotechnika?
• Czym są manipulacje?
• Czym jest wywieranie wpływu?
• Czym jest warunkowanie zachowań?

TYPY OSOBOWOŚCI
• Melancholik
• Sangwinik
• Choleryk
• Flegmatyk

••• ZAJĘCIA WARSZTATOWE - Ćwiczenie rozpoznawania (identyfikowania) poszczególnych typów osobowości, naśladowania ich percepcji, reakcji i zachowań oraz oddziaływania na nie. Omówienie wyników ćwiczenia z wykładowcą.

RODZAJE I HIERARCHIE POTRZEB I WARTOŚCI
• Hierarchia potrzeb wg. Abrahama Maslowa.

MECHANIZMY OBRONNE
• Fantazjowanie
• Identyfikacja
• Projekcja
• Introjekcja
• Izolowanie
• Kompensacja
• Odizolowanie emocjonalne
• Odkupienie
• Przemieszczenie
• Racjonalizacja
• Reakcja upozorowana
• Reakcja przestawiania znaków
• Regresja
• Sublimacja
• Wyparcie
• Zaprzeczenie
• Unieważnienie rzeczywistości

••• ZAJĘCIA WARSZTATOWE - Ćwiczenie rozpoznawania (identyfikowania) uaktywnienia symptomów poszczególnych mechanizmów obronnych i zachowań neutralizujących je. Omówienie wyników ćwiczenia z wykładowcą.

TEORIA SAMOREALIZACJI

POTRZEBY
• Potrzeba seksualna.
• Potrzeba wrażeń zmysłowych.
• Potrzeba ekshibicjonizmu.
• Potrzeba bezpieczeństwa.
• Potrzeba unikania urazu fizycznego.
• Potrzeba unikania urazu psychicznego ze strony innych.
• Potrzeba unikania urazu psychicznego we własnych oczach.
• Potrzeba poniżania.
• Potrzeba dokonania.
• Potrzeba stowarzyszania (przyłączania się).
• Potrzeba agresywności.
• Potrzeba autonomii.
• Potrzeba kompensacji.
• Potrzeba poddania się.
• Potrzeba usprawiedliwiania się.
• Potrzeba rządzenia (dominacji).
• Potrzeba żywienia i opiekowania się.
• Potrzeba porządku.
• Potrzeba zabawy.
• Potrzeba izolacji.
• Potrzeba ratunku (doznawania opieki i oparcia).
• Potrzeba rozumienia.
• Potrzeba twórczości.

••• ZAJĘCIA WARSZTATOWE - Ćwiczenie rozpoznawania symptomów poszczególnych potrzeb oraz zachowań i reakcji z nimi związanych. Omówienie wyników ćwiczenia z wykładowcą.

RODZAJE PSYCHOMANIPULACJI
• Samoocena (potrzeba samooceny, jak powstaje samoocena?)
• Konformizm
• Podnoszenie wartości drugiej strony
• Manipulowanie własnym wizerunkiem
• Deprecjacja innych
• Dysonans poznawczy (czym jest, jak funkcjonuje i na czym sie opiera?)
• Liczy się każdy grosz
• Stopa w ustach i dialog
• Manipulacje emocjami
• Manipulacje poczuciem kontroli
• Manipulacje oparte na wrodzonych automatyzmach
• Manipulacyjne kontrowersje

TECHNIKI MANIPULACYJNE
• Wzajemność
• Niedostępność
• Autorytet
• Zaangażowanie (konsekwencja)
• Lubienie i sympatia
• Społeczny dowód słuszności
• Wzbudzanie poczucia winy
• Atak personalny
• Przeszkadzanie
• Dokręcanie śruby (imadło)
• Dobry-zły
• Wilk w owczej skórze
• Stopa w drzwiach
• Odłóżmy to na później
• Niepełne pełnomocnictwo
• Oskubywanie
• Niska piłka
• Próbny balon
• Bezinteresowny kelner
• Pusty portfel
• Pozorne ustępstwo
• Drzwiami w twarz
• Zdechła ryba
• Optyk
• Śmieszne pieniądze
• Byle nie stracić
• Magiczne słowo
• Zmiana poglądów (dysonansu poznawczego)
• Wolność myśli, zachowań (reaktancja)
• Automatyczne zachowanie
• Ingracjacja (podnoszenie wartości, konformizm, autoprezentacja)
• Kozioł ofiarny
• Zagadanie
• Eskalacja żądań
• Sytuacje stresowe
• Huśtawka emocjonalna
• Drzwiami w twarz
• Wzbudzanie poczucia winy
• Bezlitosny partner
• Wszystko albo nic
• Fakty dokonane
• Zachowania irracjonalne
• Reorientacja
• Co by było gdyby
• Wyuczona bezradność
• Procedura scenariusza
• Autorytet
• Zasada wzajemności
• Autodeprecjacja

••• ZAJĘCIA WARSZTATOWE - Ćwiczenie wcześniej poznanych technik manipulacyjnych i oddziaływań psychomanipulacyjnych. Omówienie wyników ćwiczenia z wykładowcą.

PRANIE MÓZGU

HIPNOZA JAKO MANIPULACJA

PERSWAZJA PODPROGOWA

TECHNIKI PRZECIWSTAWIENIA SIĘ MANIPULACJOM
• Naturalne mechanizmy obronne
• Habituacja
• Instynkt hamowania agresji i empatia
• Reaktancja
• Samoocena
• Osobowość i manipulacje

TECHNIKI RADZENIA SOBIE Z MANIPULACJAMI
• Akceptowanie komplementów
• Zamiana oceny na opinię
• Demaskowanie aluzji
• Zasłona z mgły
• Przyznanie się do błędu i uprzedzanie krytyki
• Negocjowanie sposobu prowadzenia rozmów
• Technika małego księcia
• Zdarta płyta
• Złamanie zasady wzajemności

••• ZAJĘCIA WARSZTATOWE - Ćwiczenie technik obronnych i neutralizujących ataki manipulacyjne i psychoperswazyjne. Omówienie wyników ćwiczenia z wykładowcą.

WARTOŚCI
• Rodzaje i hierarchia wartości
• Techniki wywierania wpływu oparte na systemie wartości

NEUROMARKETING
• Jak działa mózg?
• Istota neuromarketingu
• Rola neuromarketingu w wywieraniu wpływu na człowieka jako jednostkę oraz na grupy społeczne
• "przycisk kupna"
• Praktyczne zastosowania wiedzy z zakresu neuromarketingu
• Manipulacje neuromarketingowe
• Neuromarketing jako narzędzie osiągania celów biznesowych
• Skuteczność narzędzi neuromarketingowych

NEUROLOGICZNA MAPA RZECZYWISTOŚCI

METAPROGRAMY
• Unikanie
• Dążenie
• Wewnętrzne
• Zewnętrzne
• Podobieństwa
• Różnice
• Ja
• Inni
• Konieczność
• Możliwość
• Szczegółowe
• Globalne
• Proaktywne
• Reaktywne
• W czasie
• Przez czas

PERCEPCJA
• Słuchowiec
• Wzrokowiec
• Czuciowiec

••• ZAJĘCIA WARSZTATOWE - Ćwiczenie rozpoznawania sposobów sposobu percepcji i metaprogramów rozmówcy oraz wywierania wpływu na niego poprzez wykorzystanie narzędzi poznanych podczas tej części szkolenia. Omówienie wyników ćwiczenia z wykładowcą.

INNE ASPEKTY ZWIĄZANE Z WYKORZYSTANIEM NARZĘDZI SOCJOTECHNICZNYCH W ŻYCIU CODZIENNYM (W BIZNESIE I ŻYCIU POZAZAWODOWYM)
• Wprawne oko (obserwacja) zamiast wariografu (wykrywacza kłamstw).
• Techniki i metody sprzedaży perswazyjnej.
• Elementy manipulacji socjotechnicznej podczas negocjacji handlowych.
• Przekaz ukierunkowany (np. szantaż lub zastraszenie jednego z członków zespołu).
• Wspieranie manipulacji socjotechnicznych przy użyciu innych środków (urządzeń technicznych, środków chemicznych, warunków środowiskowych, termicznych i optycznych).
• Techniki osobopoznawcze (cel i zakres stosowania).
• Analiza zachowań niewerbalnych (mowa ciała, notatki, grifonaże ect.).

KOMUNIKACJA POZAWERBALNA KREOWANIE I CZYTANIE MOWY CIAŁA, ANALIZA POSTAW I ZACHOWAŃ, MANIPULOWANIE NA STYKU PRZEKAZÓW WERBALNEGO I NIEWERBALNEGO, MIĘDZYNARODOWY JĘZYK GESTÓW.

KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
• Czym jest komunikacja niewerbalna,
• Co składa się na przekaz pozawerbalny,
• Jakie wpływ na odbiór komunikatu ma sfera niewerbalna,
• Mowa ciała a komunikacja pozawerbalna,
• Czy mowy ciała można się nauczyć?
• Odruchy bezwarunkowe zdradzające manipulację przekazem niewerbalnym,
• Słowa czy gesty, zachowania, wizerunek?
• Na co zwrócić szczególną uwagę?
• Manipulacja sposobem mówienia,
• Adekwatność przekazu niewerbalnego do słów (argumentów rzeczowych) i okoliczności (sytuacji),
• Punkty krytyczne.

OSOBISTE STREFY OCHRONNE CZŁOWIEKA
• Intymna
• Osobista
• Oficjalna
• Publiczna

RUCHY GAŁEK OCZNYCH
• Czytanie i interpretacja mimowolnych ruchów gałek ocznych rozmówcy

MOWA CIAŁA W OKREŚLONYCH SYTUACJACH (PREZENTACJA I OMÓWIENIE POSTAW)
• Postawy i mowa ciała w biznesie
• Postawy i mowa ciała w polityce
• Postawy i mowa ciała w życiu publicznym
• Postawy i mowa ciała w relacjach wzajemnych zależności (uczeń-nauczyciel, dziecko-rodzic, kierownik-podwładny)
• Postawy i mowa ciała w sytuacjach nadzwyczajnych
• Postawy i mowa ciała specyficzne dla określonych zawodów
• Postawy i mowa ciała wynikające z wykonywanych czynności (np. przesłuchanie)
• Postawy i mowa ciała adekwatne do pełnionej funkcji (np. dowodzenie, służenie)
• Postawy i mowa ciała świadczące o określonym stosunku do tematu lub sprawy (rozmyślanie, odrzucenie, docięcie się, poparcie, pozytywny odbiór, zainteresowanie, znudzenie)
• Zachowania, postawy i mowa ciała świadczące o nieszczerych intencjach (kłamanie, manipulowanie)

INNE ASPEKTY POZOSTAJĄCE W ZWIĄZKU Z PRZEKAZEM NIEWERBALNYM
• Osobowość a mowa ciała
• Wiek a mowa ciała
• Wpływ grupy (środowiska) na zachowania poszczególnych osób
• Wpływ zawodu na mowę ciała i sposób formułowania przekazu werbalnego
• Kreacja własnego wizerunku

MIĘDZYNARODOWY JĘZYK CIAŁA
• Te same gesty - różne znaczenie i odbiór
• Przykłady gestów i omówienie ich interpretacji zależnie od kraju, regionu, kultury, historii, religii itp.
• Wpływ różnic kulturowych i etnicznych na przekaz niewerbalny

••• ZAJĘCIA WARSZTATOWE - Ćwiczenia warsztatowe z udziałem słuchaczy polegające na praktycznym ćwiczeniu umiejętności poznanych w bloku szkoleniowym dot. mowy ciała zakresie rozpoznawania, czytania i interpretowania języka ciała rozmówcy w różnych sytuacjach i okolicznościach, przyjmowania oraz rozpoznawania określonych postaw i zachowań niewerbalnych. Analiza i ćwiczenie gestykulacji.

••• ZAJĘCIA WARSZTATOWE - Kreowanie własnej mowy ciała. Kreowanie określonego wizerunku poprzez odpowiedni dobór mowy ciała i innych zachowań niewerbalnych. Omówienie wyników ćwiczenia z wykładowcą.

PERSWAZJA
• Praktyczna Instrukcja Postępowania Manipulacyjnego

••• ZAJĘCIA WARSZTATOWE - Ćwiczenie technik i zachowań perswazyjnych oraz ich odwracania gdy są stosowane przez przeciwnika wobec nas. Omówienie wyników ćwiczenia z wykładowcą.

KOMUNIKACJA W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH WEWNĄTRZ ORGANIZACJI ORAZ Z PODMIOTAMI KOOPERUJĄCYMI I MEDIAMI.

SYTUACJA KRYZYSOWA
• Czym jest kryzys?
• Czym są i kiedy występują sytuacje kryzysowe,
• Geneza sytuacji kryzysowej,
• Rodzaje sytuacji kryzysowych,
• Wywołanie sytuacji kryzysowej jako narzędzie uzyskania dostępu do zasobów informacyjnych organizacji.

KOMUNIKACJA SPOŁECZNA W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH
• Podstawowe zasady komunikacji wewnętrznej
• Podstawowe zasady komunikacji zewnętrznej,
• Zapewnienie koordynacji i spójności informacji,
• Określenie celów do osiągnięcia poprzez informowanie.

KOMUNIKACJA Z MEDIAMI MASOWYMI W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH
• Organizacja kontaktów z mediami,
• Co mówić wolno,
• Kto ma mówić,
• Czego mówić nie wolno,
• Jak mówić,
• Kreacja wizerunku,
• Wykorzystanie informacji niepewnych i niezweryfikowanych,
• Przecieki kontrolowane,
• Plotki,
• Kontrola publikacji,
• Reagowanie i ignorowanie określonych informacji,
• Przeczekanie, odkładanie reakcji w czasie,
• Metody wywierania wpływu na media i dziennikarzy,
• Embargo informacyjne,
• Które informacje chcemy upowszechnić,
• W jakim zakresie i dlaczego upowszechniamy daną informację,
• W jakiej formie upowszechnić informację,
• Jaki cel mamy zamiar osiągnąć upowszechniając daną informację,0
• Wykorzystanie ekspertów,
• Inne aspekty.

OPEROWANIE INFORMACJĄ TECHNIKI I SPOSOBY POSŁUGIWANIA SIĘ INFORMACJĄ W CELU OSIĄGNIĘCIA ZAKŁADANYCH REZULTATÓW (KREACJA POŻĄDANEGO OBRAZU RZECZYWISTOŚCI I REAKCJI SPOŁECZNYCH).

SPOSOBY WPŁYWANIA I MANIPULOWANIA OPINIĄ PUBLICZNĄ I MASS-MEDIAMI
• Studium przypadków.
• Omówienie technik i metodologii.
• Przykłady manipulacji medialnych w Polsce z różnych okresów czasu w odniesieniu do różnych zagadnień w aspekcie praktyczno-realizacyjnym.
• Manipulowanie "swobodnymi" wypowiedziami (opiniami, komentarzami, artykułami itp.) w internecie.
• Pozorowane (sterowane) wypowiedzi spontaniczne użytkowników internetu (metodologia postępowania).

••• STUDIUM PRZYPADKU - Kontakt z mediami po akcie terroru z udziałem zakładników (dziennikarze na miejscu zdarzenia, czym jest akt terroru, czego i dlaczego ujawniać nie wolno, czego nie należy pokazywać, jak się zachować w kontakcie bezpośrednim z dziennikarzem, fotoreporterem, kamerą).

••• ZAJĘCIA WARSZTATOWE - Ćwiczenie praktyczne w zakresie prowadzenia symulowanych negocjacji z napastnikiem (szantażystą / terrorystą) w trakcie których słuchacze będą wcielać się w poszczególne role i realizować określony scenariusz, określać cele taktyczne i strategiczne do osiągnięcia jak też sposoby dojścia do nich w dynamicznie zmieniających się realiach (gra negocjacyjna). Omówienie wyników ćwiczenia z wykładowcą.

••• STUDIUM PRZYPADKU - Kontakt z mediami po ujawnieniu wady towaru dyskwalifikującej firmę bądź produkt. Omówienie sposobu postępowania na przykładach zdarzeń mających miejsce w przeszłości w Polsce. Analiza przyczyn, sposobu postępowania i skutków długo i krótkofalowych. Szukanie winnych. Kozioł ofiarny na ołtarzu mediów. Ochrona wizerunku (marki). Działania prawne.

OPEROWANIE INFORMACJĄ
• Zasady obsługi informacją
• Manipulacja to nie kłamstwo
• Bezpieczne posługiwanie się informacją.
• Jak z prawdziwych informacji wykreować fałszywy obraz rzeczywistości.
• Przygotowanie własnego stanowiska w sprawie.
• Dobór argumentów.
• Racjonalizm czy populizm?
• Poszukiwanie sojuszników.
• Kreowanie własnej racji i jej poparcia.

••• STUDIUM PRZYPADKU - Międzynarodowa operacja wywiadu izraelskiego "Hasbara" której celem była kontrola i wywarcie wpływu na opinie publiczną, mass-media oraz wypowiedzi w internecie prowadzona przez izraelski wywiad zakonspirowany w tamtejszym MSZ która swym zasięgiem objęła wszystkie liczące się państwa na świecie w tym Polskę.

MANIPULOWANIE INFORMACJĄ

DEZINFORMACJA
• Wzorce dezinformacji

••• ZAJĘCIA WARSZTATOWE - Ćwiczenie w zakresie przygotowywania realizacji dezinformacyjnych w oparciu o wcześniej poznane wzorce dezinformacji. Omówienie wyników ćwiczenia z wykładowcą.

WYSTĄPIENIA PUBLICZNE
• Podstawowe zasady komunikacji podczas wystąpień publicznych.
• Jak odbierany jest przekaz
• Co odbiorca zapamiętuje
• Aspekt wizerunkowy
• Gestykulacja
• Wybrane elementy mowy ciała (przekazu pozawerbalnego) podczas konferencji i innych wystąpień publicznych.
• Trudne sytuacje
• Niewygodne pytania
• Nieprzewidziane zdarzenia
• Czynniki utrudniające wystąpienie i ich ograniczanie

••• ZAJĘCIA WARSZTATOWE - Przeprowadzenie pozorowanej konferencji prasowej. Omówienie wyników ćwiczenia z wykładowcą.

NEGOCJACJE

STYLE NEGOCJACJI
• Styl miękki
• Styl twardy
• Styl rzeczowy
• Styl aktywno-kooperacyjny
• Styl pasywno-współpracujący
• Styl aktywno-walczący
• Styl pasywno-walczący

NEGOCJACJE RZECZOWE
• Zalety
• Wady

NEGOCJACJE POZYCYJNE
• Zalety
• Wady

NEGOCJACJE OPARTE NA ZASADACH
• Ludzie
• Interesy

RELACJE INTERPERSONALNE W PROCESIE NEGOCJACJI
• Waga i znaczenie relacji interpersonalnych w procesie negocjacyjnym
• Co zrobić by ludzie cię lubili

TRUDNE SYTUACJE NEGOCJACYJNE
• Jak rozmawiać z bezwzględnym negocjatorem?

BŁĘDY NEGOCJACJI

MANIPULACJE W PROCESACH NEGOCJACYJNYCH
• Metody manipulacji w negocjacjach
• Obrona przed manipulacjami podczas procesów negocjacyjnych
• Cele manipulacji podczas negocjacji

TYPY ROZMÓWCÓW I ICH CECHY PSYCHOLOGICZNE
• Kłótliwy
• Nieuważny
• Milczący
• Gadatliwy
• Niezdecydowany
• Pewny siebie
• Niecierpliwy
• Rozważny

SPOSOBY POSTĘPOWANIA WG. TYPÓW ROZMÓWCÓW

TYPY TRUDNYCH ROZMÓWCÓW I ICH POSTAWY:
• Osoba dominująca
• Osoba sceptyczna
• Osoba wyniosła
• Osoba konfrontacyjna
• Osoba wycofana

ZŁY ROZMÓWCA
• Cechy złego rozmówcy
• Zasady rozmowy z trudnym rozmówcą

••• ZAJĘCIA WARSZTATOWE - Rozpoznawanie typu trudnego rozmówcy i sposoby oddziaływania na niego. Przyjmowanie określonych postaw i zachowań. Omówienie wyników ćwiczenia z wykładowcą.

TYPY PYTAŃ I ICH ZASTOSOWANIE
• Sondujące
• Zwrotne
• Porównawcze
• Hipotetyczne
• Wielokrotne

NEGOCJACJE W PIGUŁCE
• 111 praktycznych wskazówek dla negocjatora, mediatora, handlowca.

••• ZAJĘCIA WARSZTATOWE - Symulacja procesu negocjacyjnego z praktycznym zastosowaniem wcześniej poznanych narzędzi. Gra negocjacyjna. Omówienie wyników ćwiczenia z wykładowcą.

KONFLIKT
• Co to jest konflikt?

KONFLIKTY W ORGANIZACJACH
• Geneza, przyczyny i skutki oraz metodologia postępowania i rozwiązywania
• Źródła konfliktów
• Rodzaje konfliktów
• Wymiary konfliktów
• Rodzaje konfliktów organizacyjnych
• Typowe źródła konfliktów w organizacjach

KONFLIKT EMOCJONALNY
• Przyczyny konfliktów emocjonalnych
• Źli słuchacze
• Błędy postrzegania społecznego
• Brak inteligencji emocjonalnej

REDUKOWANIE KONFLIKTÓW
• Metody redukowania konfliktów
• Stymulowanie konfliktu
• Metody stymulowania konfliktów
• Pseudorozwiązanie konfliktu

ROZWIĄZANIE KONFLIKTU
• Unikanie
• Łagodzenie
• Kompromis
• Konkurowanie
• Współpraca

ZARZĄDZANIE KONFLIKTEM

ZARZADZANIE PRZEZ KONFLIKT

••• ZAJĘCIA WARSZTATOWE - Pozorowany konflikt i próba jego rozwiązania różnymi środkami oraz analiza skutków długofalowych i krótkofalowych danych rozwiązań. Omówienie wyników ćwiczenia z wykładowcą.

KOLOR I JEGO PRZEKAZ
• Wybrane przykłady przesłania psychologicznego w podświadomej interpretacji barw

ZAGADNIENIA UZUPEŁNIAJĄCE I PODSUMOWUJĄCE
• Problemy i zagadnienia zgłoszone przez słuchaczy w trakcie szkolenia

••• ZAJĘCIA WARSZTATOWE - Zamykające warsztaty praktyczne podsumowujące ogół wiedzy pozyskanej w trakcie całego szkolenia.

Po szkoleniu KONSULTACJE INDYWIDUALNE dla zainteresowanych!

SZKOLENIE PROWADZI:

ARTUR FRYDRYCH  - ekspert ds. bezpieczeństwa biznesu specjalizujący się w zagadnieniach związanych z ochrona kontrinwigilacyjną i kontrwywiadowczą organizacji i osób, przeciwdziałaniu szpiegostwu gospodarczemu, wykorzystaniu narzędzi socjotechnicznych przy pozyskiwaniu nieuprawnionego dostępu do chronionych zasobów informacyjnych organizacji jak też zawalczeniem innych zagrożeń bezpieczeństwa biznesu (przestępczość pospolita, wrogie działania konkurencji, nielojalność pracowników).

Wykładowca oraz autor wielu unikalnych szkoleń z powyższych dziedzin dla pracowników różnych szczebli przedsiębiorstw krajowych i korporacji międzynarodowych działających w Polsce głównie w sektorze energetycznych, budowlanym, telekomunikacyjnym, farmaceutycznym i spożywczym oraz urzędów centralnych i samorządowych jak też innych instytucji państwowych. Licencjonowany detektyw. 


Cena szkolenia: 3600 zł netto (+23% VAT). 
Dla Podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT - zwolniony.
Dla stałych Uczestników maszych szkoleń 100 zł rabatu od ceny netto.
Cena zawiera:
- uczestnictwo w szkoleniu - 70 godzin dydaktycznych,
- materiały szkoleniowe oraz piśmiennicze,
- dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia,
- konsultacje poszkoleniowe,
- poczęstunek.
Osoby zainteresowane noclegiem w Warszawie prosimy o kontakt z naszym biurem.
 


Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do czterech dni przed terminem szkolenia. Płatność za udział w szkoleniu może nastąpić po szkoleniu na podstawie faktury VAT. 
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Bank Zachodni WBK SA I O/Szczecin, nr rach.: 10109022680000000100213506
Informację dotyczącą potwierdzenia realizacji szkolenia przesyłamy do trzech dni roboczych przed terminem szkolenia.


W przypadku pytań prosimy o kontakt:

Anna Hoffmann   tel. 91 489 64 55
Agnieszka Bobkiewicz   tel. 91 466 90 97
Małgorzata Pawelec    tel. 91 434 29 79

Aby zgłosić na się na szkolenie prosimy skorzystać z formularzy na stronie Do pobrania lub formularza na stronie Kontakt.
Formularz zgłoszenia online
Formularz zgłoszenia (PDF)Oświadczenie dot. podatku VAT (PDF)
Formularz zgłoszenia (Word)Oświadczenie dot. podatku VAT (Word)