termin szkolenia: 17 czerwca 2024 r.
czas trwania szkolenia: 9.30-14.30 (w tym dwie przerwy 10 minutowe i jedna 20 minutowa)
Szkolenie skierowane jest do: pracowników odpowiedzialnych za prowadzenie archiwów zakładowych/składnic akt.
Szkolenie ma na celu naświetlić zagadnienia związane z ochroną danych osobowych w procesie archiwizacji dokumentów i ich przechowywania w archiwum zakładowym/składnicy akt.
Program szkolenia:
I. Podstawowe przepisy prawne dotyczące zarządzania dokumentacją w Podmiocie
1. Przepisy archiwalne
a) ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
b) rozporządzenia wykonawcze do ustawy
2. Przepisy dotyczące ochrony danych osobowych
a) krajowe (UODO)
b) unijne (RODO)
II. Ochrona danych osobowych zawartych w dokumentacji
1. Dokumentacja dot. przetwarzania danych osobowych
2. Zbiory danych osobowych i upoważnienia do ich przetwarzania
3. Ograniczenia praw osób których dane dotyczą w związku z gromadzeniem akt w archiwach zakładowych/ składnicach akt
III. Nowe obowiązki archiwów zakładowych i składnic akt w zakresie ochrony danych osobowych
1. Obowiązek przyjmowania, rejestrowania i przechowywania sprostowań i uzupełnień
2. Prawa osób wynikające z RODO, a ograniczenia ich stosowania w archiwum zakładowym/ składnicy akt
3. Ograniczenie prawa do bycia zapomnianym
4. Ograniczenie prawa do sprostowania
5. Ograniczenie prawa dostępu do danych
6. Obowiązek nie ingerowania w materiały archiwalne
7. Zapewnienie dostępu do danych w celach naukowych i archiwalnych
IV. Funkcjonowanie archiwum zakładowego a ochrona danych osobowych
1. Organizacja, lokal i zadania archiwum zakładowego
2. Uprawnienia archiwisty w zakresie dostępu do danych osobowych
3. Przechowywanie i zabezpieczanie dokumentacji zgromadzonej w archiwum zakładowym oraz prowadzenie jej ewidencji
4. Bezpieczeństwo danych osobowych w archiwum
5. Stosowanie pseudonimizacji i anonimizacji w sytuacji udostępniania akt
6. Stosowanie pseudonimizacji i anonimizacji w sytuacji wypożyczania akt poza instytucję
7. Zawieranie umów pomiędzy instytucją a użytkownikiem zakazujących dalszego przetwarzania danych przez osobę korzystającą z dokumentów
8. Prowadzenie rejestru sprostowań i uzupełnień oraz zgłoszonych praw osób których dane dotyczą
9. Prowadzenie rejestru zawartych umów
10. Obowiązek usunięcia danych osobowych po ustaniu celu przetwarzania a archiwizacja
11. Prawo do „bycia zapomnianym" a przetwarzanie danych dla celów archiwalnych
12. Udostępnianie dokumentacji przechowywanej w archiwum zakładowym
13. Kwalifikacja archiwalna dokumentacji a obowiązek usuwania danych osobowych
14. Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej (papierowej i elektronicznej) po upływie obowiązujących okresów jej przechowywania w kontekście przepisów RODO
15. Przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwów państwowych
V. Dyskusja
Szkolenie prowadzi Roman Stempel - dyplomowany archiwista z ponad 16-letnią praktyką w zawodzie, absolwent Instytutu Historycznego UW. Były pracownik pionu archiwalnego IPN. W swojej karierze zawodowej współpracował ponadto m. in. z archiwum PAN, NFOŚiGW, Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia, czy Zarządem Mienia Skarbu Państwa. Przez kilka lat kierował archiwum zakładowym i kancelarią przetwarzania informacji niejawnych ZTM w Warszawie. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z organizowaniem i prowadzeniem archiwum zakładowego oraz postępowaniem z dokumentacją w jednostkach administracji publicznej na szczeblu państwowym i samorządowym. Posiada doświadczenie związane z przygotowywaniem normatywów kancelaryjno-archiwalnych (instrukcje, rzeczowy wykaz akt), wprowadzaniem elektronicznego obiegu dokumentacji, jak również w archiwizacji różnorodnych dokumentów, m. in. dokumentacji osobowej, technicznej, medycznej, dokumentacji szkół i placówek oświatowych, dokumentacji projektów unijnych oraz dokumentacji niejawnej. Posiada ponad 9-letni staż trenerski. W trakcie swojej kariery zawodowej przeprowadził ponad 3100 godz. kursów i szkoleń z zakresu archiwizacji i zarządzania dokumentacją papierową i elektroniczną.
Cena szkolenia: 610,00 zł netto (+23% VAT) od osoby, obejmuje:
- uczestnictwo w szkoleniu
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- imienne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia
- konsultacje poszkoleniowe (do 14 dni po szkoleniu)
- rabat na kolejne szkolenia (40,00 zł od ceny netto, od osoby)
Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto
Dla podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT zwolniony
Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do trzech roboczych dni przed terminem szkolenia
Potwierdzenie realizacji szkolenia przesyłamy do dwóch dni roboczych przed terminem szkolenia
Płatność za udział w szkoleniu następuje po szkoleniu na podstawie faktury VAT
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506
W przypadku pytań prosimy o kontakt:
Anna Hoffmann |
|
tel. 91 489 64 55 |
Dorota Biskupska
|
|
tel. 91 466 90 97 |
Małgorzata Pawelec
|
|
tel. 91 434 29 79 |