termin szkolenia: 5 lutego 2021 r.
czas trwania szkolenia: 9.30-14.30 (w tym dwie przerwy 10 minutowe i jedna 20 minutowa)
Szkolenie
skierowane głównie do pracowników odpowiedzialnych za funkcjonowanie archiwum
zakładowego/składnicy akt, oraz do pracowników merytorycznych prowadzących i zdających
dokumentację.
Program szkolenia
I. Podstawowe przepisy prawne dotyczące zarządzania dokumentacją w Podmiocie
1) Ustawa z dnia 14.07.1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
2) Rozporządzenie MKiDN z dnia
20.10.2015 r. w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania
dokumentacji, przekazywania materiałów
archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji
niearchiwalnej
3) Rozporządzenie MSWiA z
dnia 30.10.2006 r. w sprawie szczegółowego sposobu
postępowania z dokumentami elektronicznymi
4) Rozporządzenie PRM w sprawie instrukcji
kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w
sprawie organizacji i zakresu
działania archiwów zakładowych z dnia 18.01.2011 r.
5) Wytyczne NDAP
6) Normatywy kancelaryjno-archiwalne Aktotwórcy
II. Rodzaje współczesnej dokumentacji
1) Dokument papierowy a dokument elektroniczny
2) Kategoryzacja dokumentacji tworzonej, napływającej i składanej w podmiocie
III. Obieg dokumentacji w podmiocie
1) System kancelaryjny i system wykonywania czynności kancelaryjnych
2) Znak sprawy, teczka rzeczowa, dokumentacja tworząca i nie tworząca spraw
3) Spis spraw - kiedy i dla jakiej dokumentacji się go prowadzi
4) Jednolity Rzeczowy Wykaz Akt,
5) Klasyfikacja i kwalifikacja archiwalna dokumentów
6) Rola i zadania archiwisty w procesie obiegu dokumentów
IV. Archiwizacja dokumentów
1) Przechowywanie dokumentacji spraw zakończonych w komórkach organizacyjnych
2) Przekazywanie dokumentacji spraw zakończonych do archiwum zakładowego
a) uporządkowanie wewnętrzne dokumentacji
b) opisanie jednostek archiwalnych
c) sporządzenie ewidencji przekazywanej dokumentacji
3) Archiwizacja dokumentów elektronicznych (w systemie teleinformatycznym i na informatycznych
nośnikach danych)
4) Standardy porządkowania, ewidencjonowania i technicznego zabezpieczania materiałów archiwalnych
5) Sukcesja archiwalna i archiwizacja dokumentacji odziedziczonej
V. Funkcjonowanie archiwum zakładowego
1) Organizacja, lokal i zadania archiwum zakładowego
2) Przechowywanie i zabezpieczanie dokumentacji zgromadzonej w archiwum zakładowym oraz prowadzenie jej ewidencji
3) Przekwalifikowanie dokumentacji zastanej w podmiocie
4) Przeprowadzanie skontrum dokumentacji w archiwum zakładowym oraz porządkowanie dokumentacji w archiwum zakładowym
5) Udostępnianie dokumentacji przechowywanej w archiwum zakładowym
6) Wycofywanie dokumentacji ze stanu archiwum zakładowego
7) Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej (papierowej i elektronicznej) po upływie
obowiązujących okresów jej przechowywania
8) Przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwów państwowych
9) Sprawozdawczość archiwum zakładowego
10) Regulacje dotyczące zakresu kontroli przeprowadzanych przez archiwa państwowe i NDAP
VI. Postępowanie z dokumentacja w przypadku
reorganizacji/likwidacji podmiotu lub jego komórek organizacyjnych
VII. Pytania i odpowiedzi
Szkolenie prowadzi ROMAN STEMPEL - dyplomowany archiwista, absolwent Instytutu Historycznego UW. W swojej karierze zawodowej współpracował m. in. z archiwum PAN, Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, były pracownik pionu archiwalnego IPN.Obecnie kieruje archiwum zakładowym i kancelarią przetwarzania informacji niejawnych ZTM w Warszawie. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z organizowaniem i prowadzeniem archiwum zakładowego oraz postępowaniem z dokumentacją w administracji i przedsiębiorstwach. Posiada doświadczenie związane z przygotowywaniem normatywów kancelaryjno-archiwalnych (instrukcje, rzeczowy wykaz akt), wprowadzaniem elektronicznego obiegu dokumentacji, jak również w archiwizacji dokumentacji projektów unijnych oraz dokumentacji niejawnej
Cena szkolenia: 560,00 zł netto (+23% VAT) od osoby, obejmuje:
- uczestnictwo w szkoleniu
- materiały szkoleniowe
- imienne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia
Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto
Dla podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT zwolniony
Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do trzech roboczych dni przed terminem szkolenia
Potwierdzenie realizacji szkolenia przesyłamy do dwóch dni roboczych przed terminem szkolenia
Płatność za udział w szkoleniu następuje po szkoleniu na podstawie faktury VAT
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506
W przypadku pytań prosimy o kontakt:
Anna Hoffmann |
|
tel. 91 489 64 55 |
Dorota Biskupska
|
|
tel. 91 466 90 97 |
Małgorzata Pawelec
|
|
tel. 91 434 29 79 |