termin szkolenia: 26 kwietnia 2023 r.
czas trwania szkolenia: 9.00-13.30 (w tym dwie przerwy 15 minutowe)
Program szkolenia:
Wstęp
● historyczne źródła etykiety i jej ewolucja
● najważniejsze zasady etykiety urzędnika i menedżera
● zasada dostosowania w relacjach biznesowych i międzynarodowych
● jak dostosować swój komunikat do odbiorcy?
● wszystko, co robimy jest komunikacją...
Etykieta w komunikacji oficjalnej i biznesowej cz.1
● komunikacja werbalna, epistolarna i pozawerbalna
● feedback czyli informacja zwrotna
● zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej
● zasady sporządzania korespondencji służbowej
● zasady sporządzania korespondencji elektronicznej
● nowoczesne środki komunikacji, etykieta w internecie
Etykieta w komunikacji oficjalnej i biznesowej cz.2
● etykieta wideo rozmowy i wideo konferencji
● tworzenie pierwszego wrażenia i kreowanie pozytywnego wizerunku
● elementy mowy ciała podczas autoprezentacji i udziału w spotkaniach
● proksemika czyli dystanse społeczne
● zasada starszeństwa w relacjach oficjalnych i biznesowych
● zasada pierwszeństwa prawej ręki w relacjach oficjalnych i biznesowych
● powitanie w relacjach towarzyskich i oficjalnych
● przedstawianie siebie oraz innych osób w relacjach oficjalnych i biznesowych
● właściwy uścisk dłoni oraz inne metody powitania
● elevator speech, czyli jak mówić zwięźle i interesująco
● zasady udziału w spotkaniach i naradach
● wymiana wizytówek, odpowiedni krój i zastosowanie biletów wizytowych
● sztuka small talk w nawiązywaniu i podtrzymywaniu kontaktów
Etykieta w komunikacji międzykulturowej
● pochodzenie różnic międzykulturowych
● kultury pro-partnerskie i pro-transakcyjne
● rozwiązywanie konfliktów międzykulturowych
● kultura agresywna vs. kultura kooperacyjna
● kultura oficjalna vs. kultura nieoficjalna
● kultura terminowa vs. nieterminowa
● kultura powściągliwa vs. kultura emocjonalna
● zasady etykiety w komunikacji międzykulturowej w 4 wybranych regionach: Chiny, Francja, USA, Zatoka Perska
Pytania i odpowiedzi
szkolenie
prowadzi Paweł
Olgierd Grotowski - praktyk, posiada
20 - letnie doświadczenie w realizacji projektów międzynarodowych i
międzyinstytucjonalnych. Organizował m.in.: konferencje międzynarodowe, misje
gospodarcze oraz wizyty oficjalne na szczeblu Głowy Państwa, Szefa Rządu,
Ministra Spraw Zagranicznych i innych. Zajmował się obsługą inwestorów
zagranicznych oraz wspierał polskie firmy poszukujące rynków i partnerów za
granicą. Współpracował z krajami europejskimi, azjatyckimi, afrykańskimi oraz
arabskimi. Od kilku lat prowadzi szkolenia z etykiety oraz różnic
międzykulturowych dla instytucji, urzędów oraz firm polskich i zagranicznych,
które chcą zwiększyć efektywność osobistą pracowników, wizerunek instytucji oraz
polepszyć komunikację wewnętrzną i zewnętrzną w organizacji. Ukończył
Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW (Stosunki Międzynarodowe) oraz podyplomowe Studium Integracji
Europejskiej w
KSAP i ENA
Cena szkolenia: 620,00 zł netto (+23% VAT) od osoby, obejmuje:
- uczestnictwo w szkoleniu
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- imienne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia
- konsultacje poszkoleniowe (do 14 dni po szkoleniu)
- rabat na kolejne szkolenia (40,00 zł od ceny netto, od osoby)
Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto
Dla podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT zwolniony
Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do trzech roboczych dni przed terminem szkolenia
Potwierdzenie realizacji szkolenia przesyłamy do dwóch dni roboczych przed terminem szkolenia
Płatność za udział w szkoleniu następuje po szkoleniu na podstawie faktury VAT
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506
W przypadku pytań prosimy o kontakt:
Anna Hoffmann |
|
tel. 91 489 64 55 |
Dorota Biskupska
|
|
tel. 91 466 90 97
|
Małgorzata Pawelec |
|
tel. 91 434 29 79 |