Nasze strony www wykorzystują pliki cookies (tzw. ciasteczka). Mogą stosować je także firmy współpracujące z nami.
Korzystając z witryny wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie i zapis zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Możesz zmienić ustawienia obsługi plików cookies w przeglądarce internetowej.
[ X ] akceptuję warunki - zamknij

EDUKACJA PRAKTYCZNA

SZKOLENIA  KONFERENCJE  WYDAWNICTWA
  PIG WUP Szczecin  

rozwój osobisty i zawodowy

« powrót
Skuteczne techniki redukcji stresu i kontroli emocji - świadoma komunikacja sposobem na zdrowe relacje
Zapisz się na szkolenie

termin szkolenia: 15 lutego 2024 r.
czas trwania szkolenia: 9.00-15.00 (w tym dwie przerwy 10 minutowe i jedna 20 minutowa)


Program szkolenia:

1. Mechanizm powstawania stresu
     - Stres jako interpretacja sytuacji a nie sytuacja
     - Objawy stresu, czyli po czym poznać, że jesteśmy pod wpływem stresu?
     - Typowe reakcje na stres, czyli jak funkcjonujemy w trudnych sytuacjach?
     - Sposoby zapobiegania - by stres nie nastąpił lub był łagodniejszy
     - Rozpoznawanie oraz kontrola emocji w sytuacjach zawodowych wywołujących napięcie i stres
     - Emocje - praktyczne techniki zarządzania emocjami (m.in. Inteligencja emocjonalna, Emocje destrukcyjne. Jak je przezwyciężyć - wg Daniela Golemana)

2. Objawy stresu, czyli po czym poznać, że jesteśmy pod wpływem stresu?
     - Reakcje fizyczne
     - Reakcje psychologiczne
     - Zmiany w zachowaniu
     - Stres w służbie związany z zagrożeniami

3. Typowe reakcje na stres, czyli jak funkcjonujemy w trudnych sytuacjach?
     - Emocjonalne vs zadaniowe nastawienie do stresu
     - Strategia poznawcza
     - Strategia emocjonalna
     - Fantazje, myślenie życzeniowe
     - Współdziałanie z innymi

4. Zarządzanie czasem a stres
     - Źródła i przyczyny stresu wynikającego z braku czasu
     - Metody z obszaru zarządzania czasem redukujące poziom stresu
         a) utrzymywanie dyscypliny w zarządzaniu czasem
         b) przyczyny zwlekania
         c) technika pozytywnego nastawienia

5. Psychologia zmiany szansa czy dramat - nasze nastawienie do zmiany
     - Zmiana czyli...
     - Celowość zmian - kiedy zmiany mają sens
     - Problemy potrzebą i motorem zmian
     - Rodzaje zmian
     - Wewnętrzne i zewnętrzne czynniki wymuszające zmiany
     - Rodzaje oporu wobec zmian
     - Pozytywne i negatywne reakcje na zmiany
     - Działania minimalizujące niezadowolenie i opór ludzi przed zmianami 

6. Sposoby zapobiegania i radzenia sobie z emocjami i stresem
     - Mechanizmy obronne w skutecznym raczeniu sobie ze stresem
     - Metody i sposoby redukowania stresu w sytuacjach zawodowych i prywatnych
     - Sposoby wypierania emocji (racjonalizacja, projekcja, stłumienie, przemieszczenie itp.)
     - Tłumienie a transformowanie emocji
     - Identyfikowanie własnego wzorca
     - Sytuacja wewnętrzna a sytuacja zewnętrzna
     - Zarządzanie emocjami w sytuacjach trudnych, czyli jak radzić sobie ze złością i innymi silnymi emocjami?
         a) rola wyrażania emocji i odreagowywania napięcia
         b) szybkie sposoby pozbywania się negatywnych emocji
         c) wyrażanie emocji pozytywnych
         d) psychosomatyczne konsekwencje obciążenia stresem
         e) autodiagnoza indywidualnych obszarów zagrożeń
         f) rodzaje oddechu
         g) praktyka świadomego oddechu
     - „Zmniejszamy stres" - ustalanie celu, który pomaga zmniejszyć stres oraz przeanalizować sposoby jego osiągnięcia
     - Popularne strategie i antystrategie regulowania stresu - dieta, sen, asertywność, relaksacje, automasaże itp.
     - Najnowsze techniki zarządzania stresem - techniki umysłowe, techniki fizyczne - umiejętności oddychania itd., Mindfulness praktyka uważności itp.
     - Techniki relaksacyjne - „Relaksacja przez oddychanie" / „Trening autogenny" (oddychanie połączone z wizualizacją, rozluźnianie mięśni) / Relaksacja Progresywna / „Techniki wizualizacyjne, pomagające kreatywnie znajdować rozwiązania problemów" i inne
     - Wpływ kondycji psychofizycznej, czyli jak zadbać o siebie?
     - Wiara w siebie i jej wpływ na poziom stresu

7. Świadoma komunikacja sposobem na zdrowe relacje
     - Czym jest świadoma komunikacja
     - Moje emocje a emocje innych ludzi
     - Relacje z samym sobą a relacje z innymi
     - Oczekiwania a emocje
     - Świadomość siebie i świadomość rozmówcy
     - Ograniczenia emocjonalne w komunikacji

8. Asertywność a stres
     - Jak mówić „nie" w sytuacjach stresujących
         a) obszary trudności w odmawianiu
         b) jak mówić „nie" by brzmiało przyjaźnie
     - Asertywne wyrażanie próśb
         a) dlaczego prośby bywają nieskuteczne?
         b) jak formułować asertywną prośbę?
     - Oceny - czyli krytyka i jej wpływ na poziom naszego stresu
         a) kiedy warto wypowiadać krytykę
         b) problemy z przyjmowaniem krytyki
         c) co robić z niekonstruktywną krytyką
         d) oddzielenie opinii od faktów
     - Wyrażanie własnych opinii, gdy są one sprzeczne z poglądami innych
         a) jak dyskutować, gdy inni mają odmienne poglądy?
         b) typowe błędy w wyrażaniu opinii
         c) jak asertywnie wyrażać własne opinie?
     - Jak zmieniać relacje, które są dla nas krzywdzące?
         a) komunikaty JA i komunikaty TY
         b) metody ustanawiania konstruktywnych relacji
         c) hamowanie agresji a problemy z wyrażaniem emocji
         d) asertywna obrona przed gniewem i agresją

9. Skuteczne zarządzanie stresem przez osoby o różnych typach osobowości
     - Style radzenia sobie ze stresem
     - Rozpoznawanie typów osobowościowych
     - Osobowość a stres
     - Zasoby osobiste w radzeniu sobie ze stresem
     - Świadomość przewagi ograniczeń własnego typu osobowości
     - Zarządzanie czasem przez każdy z typów osobowości
     - Motywowanie i dobór reakcji czterostrefowy model zachowań
     - Samopostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości
     - Określenie własnych predyspozycji, cech osobowości, mocnych i słabych stron w sytuacjach napięcia i stresu
     - Opracowanie indywidualnego planu działania dopasowanego do osobowości

10. Ćwiczenie - Analiza własnego stylu komunikacji i pracy na podstawie TESTU OSOBOWOŚCI TTI Ltd. INSIGHTS Analysen by SCHEELEN Instutut fur Managementberatug und Bildungsmarketing
Możliwy jest indywidualny feedback na podstawie, którego każdy z uczestników określi swoje mocne i słabe strony, a także cechy i umiejętności niezbędne w efektywnym zarządzaniu czasem

11. Pytania i odpowiedzi
Szkolenie prowadzi Piotr T. Ruta - trener, coach, konsultant, negocjator, doradca i mówca motywacyjny z ponad 25 letnim doświadczeniem. Wykładowca na Studiach Podyplomowych i MBA w Wyższej Szkole Bankowej w Szczecinie i Poznaniu oraz Uniwersytecie Łódzkim. Studiował na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Jest absolwentem programu the Advanced Certificate in Marketing. Od 1994 roku doradza i szkoli jako trener miękkich umiejętności menedżerskich oraz niezależny konsultant ds. komunikacji marketingowej. Posiada również doświadczenie w projektach związanych z komunikacją wewnętrzną  

Cena szkolenia: 620,00 zł netto (+23% VAT) od osoby, obejmuje:
- uczestnictwo w szkoleniu
- materiały szkoleniowe 
w wersji elektronicznej
- imienne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia
- konsultacje poszkoleniowe (do 14 dni po szkoleniu)
- rabat na kolejne szkolenia (40,00 zł od ceny netto, od osoby)

Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto
Dla podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT zwolniony


Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do trzech roboczych dni przed terminem szkolenia 
Potwierdzenie realizacji szkolenia przesyłamy do dwóch dni roboczych przed terminem szkolenia

Płatność za udział w szkoleniu następuje po szkoleniu na podstawie faktury VAT 
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506


W przypadku pytań prosimy o kontakt:

Anna Hoffmann   tel. 91 489 64 55
Dorota Biskupska   tel. 91 466 90 97
Małgorzata Pawelec    tel. 91 434 29 79

Formularz zgłoszenia online
Formularz zgłoszenia (PDF)Oświadczenie dot. podatku VAT (PDF)
Formularz zgłoszenia (Word)Oświadczenie dot. podatku VAT (Word)