Nasze strony www wykorzystują pliki cookies (tzw. ciasteczka). Mogą stosować je także firmy współpracujące z nami.
Korzystając z witryny wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie i zapis zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Możesz zmienić ustawienia obsługi plików cookies w przeglądarce internetowej.
[ X ] akceptuję warunki - zamknij

EDUKACJA PRAKTYCZNA

SZKOLENIA  KONFERENCJE  WYDAWNICTWA
  PIG WUP Szczecin  

rozwój osobisty i zawodowy

« powrót
Sztuka komunikacji i porozumiewania się - skuteczna obsługa wymagającego klienta
Zapisz się na szkolenie

termin szkolenia: 26 lutego 2024 r.
czas trwania szkolenia: 9.00-15.00 (w tym dwie przerwy 10 minutowe i jedna 20 minutowa)


Program szkolenia:

1. Zasady kierowania rozmową z klientem - sztuka komunikacji i porozumiewania się
     - Zasady skutecznej komunikacji
     - Jak mówić aby inni słuchali, jak słuchać aby inni mówili
     - Komunikacja niewerbalna i jej znaczenie
     - Błędy w komunikowaniu się
     - Bariery rzeczywiste i psychologiczne w komunikacji

2. Reguły i zasady profesjonalnej obsługi klienta - nawiązywanie kontaktu z klientem
      - Jak pokonać bariery komunikacyjne? - zasady i schematy skutecznego porozumiewania się w interakcji 'klient - pracownik instytucji'
      - Znaczenie pierwszego wrażenia
      - Rola indywidualnego podejścia do klienta
      - Strategie otwarcia rozmowy i przełamywanie lodów
      - Nawiązywanie kontaktu i podtrzymywanie relacji
      - Określenie i zrozumienie potrzeb klienta

3. Specyfika korespondencji elektronicznej
      - Zasady redagowania tekstu publikowanego na ekranie
      - Netykiet@
      - Formy grzecznościowe w mailach
      - Bezpieczeństwo poczty
      - Nie spamuj - Zgodność z obowiązującymi przepisami prawa


4. Sztuka słowa - komunikacja werbalna i asertywność

      - Szacunek do siebie, poczucie własnej wartości i samoświadomość własnych emocji
      - Trening wypowiedzi asertywnych
      - Werbalne granice dialogu
      - Asertywność mity na temat asertywności. Korzyści osobiste i społeczne. Korzyści na poziomie organizacji
      - Umiejętność stawiania granic oraz obrony własnych praw w kontaktach zawodowych. np. gdy prawo, procedury uniemożliwiają załatwienie sprawy klienta
      - Jak odmówić i zachować poprawne relacje? Asertywna procedura w sytuacji odmawiania - komunikowanie współpracownikowi/ klientowi niepomyślnych wiadomości
      - Uniwersalny schemat informacji zwrotnej - możliwości i korzyści
      - Formuły asertywnego zachowania w sytuacji przyjmowania oceny innych, w tym obwiniania/ krytyki
      - Umiejętność przepraszania za winę własną. Unikanie obwiniania

5. Dystansowanie się
      - Asertywna informacja zwrotna
      - Udzielanie i przyjmowanie krytyki
      - Trening wyrażania uczuć pozytywnych

6. Jak dopasować rozmowę do stanu emocjonalnego rozmówcy - jak zachować postawę asertywną w kontakcie z rozmówcą?
      - Asertywne odmawianie i proszenie
      - Kiedy można, a kiedy nawet trzeba powiedzieć „Nie" proponując jednocześnie alternatywne rozwiązania
      - Kulturalne upominanie klienta
      - Konstruktywne wyrażanie swojego zdania bez wywoływania konfliktu
      - Asertywność jako sztuka respektowania granic i budowania pozytywnej samooceny
      - Radzenie sobie w trudnych sytuacjach z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi
      - Porozumienie z trudnymi klientami (rozpoznawanie charakteru rozmówcy, adekwatny przekaz i odbiór informacji, dostosowanie strategii bezpośredniej do rozmówcy)
      - Przekazywanie klientowi złych wiadomości
      - Korzyści i ryzyko związane z przyjęciem postawy asertywnej, agresywnej lub uległej
      - Zestawy technik postępowania w trudnych, konfliktowych sytuacjach
      - Asertywne reagowanie na krytykę ze strony klientów - zasady
      - Jak reagować na propozycje korupcyjne
      - Jak reagować na nieprawdziwe zarzuty klienta
      - Jak reagować na aluzje i utrudnianie działań
      - Korzystanie z doświadczeń płynących z przeżytych sytuacji trudnych z klientami
      - Wykorzystanie sytuacji niezadowolenia jako okazji do świadczenia usługi doradczej
      - Proponowanie rozwiązań w przekonujący sposób; uświadamianie klientowi zaangażowania i profesjonalizmu własnej organizacji
      - Skuteczne radzenie sobie z trudnymi zachowaniami klientów, np. jak dojść do porozumienia z klientem antagonistą?
      - Klient zdenerwowany - przydatne zwroty i schemat reagowania; przyjmowanie skarg i reklamacji klientów, itp.

7. Jak reagować na zarzuty ze strony klienta - asertywność w praktyce
      a) Jak mówić „nie" w sytuacjach stresujących
           - obszary trudności w odmawianiu
           - jak mówić „nie" by brzmiało przyjaźnie
      b) Asertywne wyrażanie próśb
           - dlaczego prośby bywają nieskuteczne?
           - jak formułować asertywną prośbę?
      c) Oceny - czyli krytyka i jej wpływ na poziom naszego stresu
           - kiedy warto wypowiadać krytykę
           - problemy z przyjmowaniem krytyki
           - co robić z niekonstruktywną krytyką
           - oddzielenie opinii od faktów
      d) Wyrażanie własnych opinii, gdy są one sprzeczne z poglądami innych
           - jak dyskutować, gdy inni mają odmienne poglądy?
           - typowe błędy w wyrażaniu opinii
           - jak asertywnie wyrażać własne opinie?
      e) Jak zmieniać relacje, które są dla nas krzywdzące?
           - komunikaty JA i komunikaty TY
           - metody ustanawiania konstruktywnych relacji
           - hamowanie agresji a problemy z wyrażaniem emocji
           - asertywna obrona przed gniewem i agresją
      f) Asertywna informacja zwrotna
           - NIE KOP czyli: nie KRYTYKUJ, nie OCENIAJ, nie PROWOKUJ (PONIŻAJ)
           - UFO - ustosunkowanie + fakty + oczekiwanie
           - FUKO - fakty + uczucia + konsekwencje + oczekiwania
           - FUO + 2K - zależy mi + fakty + ustosunkowanie + oczekiwanie + konkret + kontrakt
           - FUKOZ - fakty + uczucia + konsekwencje + oczekiwania + zaplecze

8. Jak reagować na zarzuty ze strony klienta - obsługa trudnego klienta (roszczeniowego, agresywnego, stosującego szantaż emocjonalny, zdenerwowanego)
      - Sytuacje szczególne w pracy urzędu administracji publicznej
      - Style rozwiązywania sytuacji konfliktowych
      - Jak reagować na skargi, wzburzenie i krytykę
      - Reagowanie na emocje i zażalenia
      - Wartościowa argumentacja - Jak ją stosować? Jak pokonywać zastrzeżenia klienta?
      - Przyczyny niezadowolenia klientów
      - Profesjonalizm w radzeniu sobie z obiekcjami i sprzeciwem
      - Radzenie sobie z manipulacją i krytyką
      - Wyjaśnianie obiekcji klienta
      - Umiejętność zachowania się w sytuacjach konfliktowych (w jaki sposób nie doprowadzić do eskalacji konfliktu z klientem? Jak wygasić emocje gdy już konflikt wybuchł/ jak i kiedy przyznać klientowi rację)
      - Wygląd a obsługa klienta


9. Skuteczna komunikacja z klientami o różnych typach osobowości
      - Style radzenia komunikacji
      - Rozpoznawanie typów osobowościowych
      - Typologia postaw i ich wpływ na środowisko pracy
      - Osobowość a konflikt w komunikacji
      - Zasoby osobiste a strategia porozumienia się
      - Świadomość przewagi ograniczeń własnego typu osobowości
      - Komunikacja i dobór reakcji czterostrefowy model zachowań
      - Samopostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości
      - Określenie własnych predyspozycji, cech osobowości, mocnych i słabych stron w sytuacjach napięcia i stresu
      - Opracowanie indywidualnego planu działania dopasowanego do osobowości

10. Analiza własnego stylu komunikacji i obsługi klienta na podstawie TESTU OSOBOWOŚCI TTI Ltd. INSIGHTS Analysen by SCHEELEN Instutut fur Managementberatug und Bildungsmarketing  

11. Pytania i odpowiedzi
Szkolenie prowadzi Piotr T. Ruta - trener, coach, konsultant, negocjator, doradca i mówca motywacyjny z ponad 25 letnim doświadczeniem. Wykładowca na Studiach Podyplomowych i MBA w Wyższej Szkole Bankowej w Szczecinie i Poznaniu oraz Uniwersytecie Łódzkim. Studiował na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Jest absolwentem programu the Advanced Certificate in Marketing. Od 1994 roku doradza i szkoli jako trener miękkich umiejętności menedżerskich oraz niezależny konsultant ds. komunikacji marketingowej. Posiada również doświadczenie w projektach związanych z komunikacją wewnętrzną  

Cena szkolenia: 620,00 zł netto (+23% VAT) od osoby, obejmuje:
- uczestnictwo w szkoleniu
- materiały szkoleniowe 
w wersji elektronicznej
- imienne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia
- konsultacje poszkoleniowe (do 14 dni po szkoleniu)
- rabat na kolejne szkolenia (40,00 zł od ceny netto, od osoby)

Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto
Dla podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT zwolniony


Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do trzech roboczych dni przed terminem szkolenia 
Potwierdzenie realizacji szkolenia przesyłamy do dwóch dni roboczych przed terminem szkolenia

Płatność za udział w szkoleniu następuje po szkoleniu na podstawie faktury VAT 
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506


W przypadku pytań prosimy o kontakt:

Anna Hoffmann   tel. 91 489 64 55
Dorota Biskupska   tel. 91 466 90 97
Małgorzata Pawelec    tel. 91 434 29 79

Formularz zgłoszenia online
Formularz zgłoszenia (PDF)Oświadczenie dot. podatku VAT (PDF)
Formularz zgłoszenia (Word)Oświadczenie dot. podatku VAT (Word)