termin szkolenia: 27 marca 2024 r.
czas trwania szkolenia: 9.00-15.00 (w tym dwie przerwy 10 minutowe i jedna 20 minutowa)
Program szkolenia:
I. Czym jest mobbing i dyskryminacja
1. Istota, pojęcie i zakres dyskryminacji
2. Istota, pojęcie i zakres mobbingu
3. Skala i rozmiar mobbingu
4. Mobbing oraz dyskryminacja w ujęciu regulacji i norm międzynarodowych
5. 45 cech działań mobbingowych wg Heinza Leymana
6. Zapobieganie dyskryminacji
7. Zapobieganie przypadkom molestowania seksualnego
II. Dyskryminacja i mobbing - ułatwienia dla pracowników od 7.09.2019 r.
1. Uproszczenie definicji dyskryminacji
2. Plan działania dla pracodawców
3. Zmiany w podejściu do mobbingu
4. Kodeks pracy o zasadzie równego traktowania
III. Przyczyny mobbingu i dyskryminacji w miejscu pracy
1. Indywidualne uwarunkowania mobbingu
- Przyczyny zależne i niezależne od ofiary
- Stres
- Konflikt
- Przyczyny po stronie mobbera
2. Przyczyny społeczno - kulturowe
- Stereotypy
- Uprzedzenia społeczne
IV. Psychologia mobbingu ofiara i sprawca mobbingu
1. Mobber - cechy charakterystyczne osób dopuszczających się mobbingu
2. Ofiara - cechy charakteryzujące osoby będące ofiarami mobbingu
3. Fałszywe ofiary mobbingu
4. Zespół kozła ofiarnego
V. Taktyki mobbingu
1. Poniżanie
2. Upokarzanie
3. Zastraszanie
4. Zaniżanie kompetencji
5. Utrudnianie wykonywania pracy
6. Izolacja
VI. Zapobieganie mobbingowi jako obowiązek
pracodawcy, przeciwdziałanie mobbingowi
1. Asertywność
2. Komunikacja niewerbalna w sytuacjach trudnych
3. Ścieżka postępowania w przypadku podejrzenia stosowania mobbingu
4. Szkolenia dla pracowników jako podstawowa metoda antymobbingowa
5. Wprowadzanie regulacji prawnych dot. mobbingu
6. Procedura antymobbingowa: komisja antymobbingowa
7. Wewnętrzna Polityka Antymobbingowa
VII. Jak ustrzec się mobbingu - feedback jako
konstruktywna informacja zwrotna
1. Feedback motywacyjny - pochwała jako motywator
2. Feedback wzmacniający- jednominutowe interakcje
3. Feedback korygujący - model STAR - rozmowa
dyscyplinująca jako przemyślana informacja zwrotna
4. Różnica między konstruktywnym feedbackiem a
destruktywną krytyką - model GROW, analiza sił, analiza SWOT
5. Feedback coachingowy - coaching epizodyczny
- jak mądrze sterować przekazywaną treści
6. Bank trudnych sytuacji - jak reagować na
stres, emocje, opór psychiczny - jak radzić sobie z analogicznymi emocjami ze swojej strony
7. Unikanie błędów oceny - efekt aureoli, efekt
kwaśnych winogron, zafiksowanie, projekcja, subiektywizm, prawo autorytetu, zasada wzajemności itp.
VIII. Asertywna informacja zwrotna
1. NIE KOP, czyli: nie KRYTYKUJ, nie OCENIAJ,
nie PROWOKUJ (PONIŻAJ)
2. UFO - ustosunkowanie + fakty + oczekiwanie
3. FUKO - fakty + uczucia + konsekwencje + oczekiwania
4. FUO + 2K - zależy mi + fakty + ustosunkowanie + oczekiwanie + konkret + kontrakt
5. FUKOZ - fakty + uczucia + konsekwencje +
oczekiwania + zaplecze
6. SPINKA
7. Model Z
8. SBI
9. Coachingowa informacja Zwrotna
IX. Błędy w informacji zwrotnej - jak się ich ustrzec?
1. Mechanizm powstawania błędów pojawiających
się podczas oceny
2. Rola pytań stosowanych w rozmowie
3. Najczęstsze błędy w procesie oceniania
X. Pytania i odpowiedzi
Szkolenie prowadzi Piotr T.
Ruta - trener, coach, konsultant, negocjator, doradca i mówca
motywacyjny z ponad
25 letnim doświadczeniem. Wykładowca na Studiach Podyplomowych i MBA w
Wyższej Szkole Bankowej w Szczecinie i Poznaniu oraz Uniwersytecie
Łódzkim.
Studiował na Wydziale
Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Jest
absolwentem programu the Advanced Certificate in Marketing.
Od 1994 roku doradza i szkoli jako trener miękkich umiejętności
menedżerskich oraz niezależny konsultant ds. komunikacji marketingowej.
Posiada również doświadczenie w projektach związanych z komunikacją
wewnętrzną
Cena szkolenia: 620,00 zł netto (+23% VAT) od osoby, obejmuje:
- uczestnictwo w szkoleniu
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- imienne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia
- konsultacje poszkoleniowe (do 14 dni po szkoleniu)
- rabat na kolejne szkolenia (40,00 zł od ceny netto, od osoby)
Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto
Dla podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT zwolniony
Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do trzech roboczych dni przed terminem szkolenia
Potwierdzenie realizacji szkolenia przesyłamy do dwóch dni roboczych przed terminem szkolenia
Płatność za udział w szkoleniu następuje po szkoleniu na podstawie faktury VAT
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506
W przypadku pytań prosimy o kontakt:
Anna Hoffmann |
|
tel. 91 489 64 55 |
Dorota Biskupska |
|
tel. 91 466 90 97 |
Małgorzata Pawelec |
|
tel. 91 434 29 79 |