Nasze strony www wykorzystują pliki cookies (tzw. ciasteczka). Mogą stosować je także firmy współpracujące z nami.
Korzystając z witryny wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie i zapis zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Możesz zmienić ustawienia obsługi plików cookies w przeglądarce internetowej.
[ X ] akceptuję warunki - zamknij

EDUKACJA PRAKTYCZNA

SZKOLENIA  KONFERENCJE  WYDAWNICTWA
  PIG WUP Szczecin  

rozwój osobisty i zawodowy

« powrót
Zapobieganie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy, konstruktywna informacja zwrotna
Zapisz się na szkolenie

termin szkolenia: 12 listopada 2024 r.
czas trwania szkolenia: 9.00-15.00 (w tym dwie przerwy 10 minutowe i jedna 20 minutowa)


Program szkolenia:

I. Czym jest mobbing i dyskryminacja
    1. Istota, pojęcie i zakres dyskryminacji
    2. Istota, pojęcie i zakres mobbingu
    3. Skala i rozmiar mobbingu
    4. Mobbing oraz dyskryminacja w ujęciu regulacji i norm międzynarodowych
    5. 45 cech działań mobbingowych wg Heinza Leymana
    6. Zapobieganie dyskryminacji
    7. Zapobieganie przypadkom molestowania seksualnego

II. Dyskryminacja i mobbing - ułatwienia dla pracowników od 7.09.2019 r.
    1. Uproszczenie definicji dyskryminacji
    2. Plan działania dla pracodawców
    3. Zmiany w podejściu do mobbingu
    4. Kodeks pracy o zasadzie równego traktowania

III. Przyczyny mobbingu i dyskryminacji w miejscu pracy
   1. Indywidualne uwarunkowania mobbingu
         - Przyczyny zależne i niezależne od ofiary
         - Stres
         - Konflikt
         - Przyczyny po stronie mobbera
    2. Przyczyny społeczno - kulturowe
        - Stereotypy
        - Uprzedzenia społeczne

IV. Psychologia mobbingu ofiara i sprawca mobbingu
    1. Mobber - cechy charakterystyczne osób dopuszczających się mobbingu
    2. Ofiara - cechy charakteryzujące osoby będące ofiarami mobbingu
    3. Fałszywe ofiary mobbingu
    4. Zespół kozła ofiarnego

V. Taktyki mobbingu
    1. Poniżanie
    2. Upokarzanie
    3. Zastraszanie
    4. Zaniżanie kompetencji
    5. Utrudnianie wykonywania pracy
    6. Izolacja

VI. Zapobieganie mobbingowi jako obowiązek pracodawcy,  przeciwdziałanie mobbingowi
    1. Asertywność
    2. Komunikacja niewerbalna w sytuacjach trudnych
    3. Ścieżka postępowania w przypadku podejrzenia stosowania mobbingu
    4. Szkolenia dla pracowników jako podstawowa metoda antymobbingowa
    5. Wprowadzanie regulacji prawnych dot. mobbingu
    6. Procedura antymobbingowa: komisja antymobbingowa
    7. Wewnętrzna Polityka Antymobbingowa

VII. Jak ustrzec się mobbingu - feedback jako konstruktywna informacja zwrotna
    1. Feedback motywacyjny - pochwała jako motywator
    2. Feedback wzmacniający- jednominutowe interakcje
    3. Feedback korygujący - model STAR - rozmowa dyscyplinująca jako przemyślana informacja zwrotna
    4. Różnica między konstruktywnym feedbackiem a destruktywną krytyką - model GROW, analiza sił, analiza SWOT
    5. Feedback coachingowy - coaching epizodyczny - jak mądrze sterować przekazywaną treści
    6. Bank trudnych sytuacji - jak reagować na stres, emocje, opór psychiczny - jak radzić sobie z analogicznymi emocjami ze swojej strony
    7. Unikanie błędów oceny - efekt aureoli, efekt kwaśnych winogron, zafiksowanie, projekcja, subiektywizm, prawo autorytetu, zasada wzajemności itp.

VIII. Asertywna informacja zwrotna
    1. NIE KOP, czyli: nie KRYTYKUJ, nie OCENIAJ, nie PROWOKUJ (PONIŻAJ)
    2. UFO - ustosunkowanie + fakty + oczekiwanie
    3. FUKO - fakty + uczucia + konsekwencje + oczekiwania
    4. FUO + 2K - zależy mi + fakty + ustosunkowanie + oczekiwanie + konkret + kontrakt
    5. FUKOZ - fakty + uczucia + konsekwencje + oczekiwania + zaplecze
    6. SPINKA
    7. Model Z
    8. SBI
    9. Coachingowa informacja Zwrotna

IX. Błędy w informacji zwrotnej - jak się ich ustrzec?
    1. Mechanizm powstawania błędów pojawiających się podczas oceny
    2. Rola pytań stosowanych w rozmowie
    3. Najczęstsze błędy w procesie oceniania

X. Pytania i odpowiedzi
Szkolenie prowadzi Piotr T. Ruta - trener, coach, konsultant, negocjator, doradca i mówca motywacyjny z ponad 25 letnim doświadczeniem. Wykładowca na Studiach Podyplomowych i MBA w Wyższej Szkole Bankowej w Szczecinie i Poznaniu oraz Uniwersytecie Łódzkim. Studiował na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Jest absolwentem programu the Advanced Certificate in Marketing. Od 1994 roku doradza i szkoli jako trener miękkich umiejętności menedżerskich oraz niezależny konsultant ds. komunikacji marketingowej. Posiada również doświadczenie w projektach związanych z komunikacją wewnętrzną  

Cena szkolenia: 640,00 zł netto (+23% VAT) od osoby, obejmuje:
- uczestnictwo w szkoleniu
- materiały szkoleniowe 
w wersji elektronicznej
- imienne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia
- konsultacje poszkoleniowe (do 14 dni po szkoleniu)
- rabat na kolejne szkolenia (40,00 zł od ceny netto, od osoby)

Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto
Dla podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT zwolniony


Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do trzech roboczych dni przed terminem szkolenia 
Potwierdzenie realizacji szkolenia przesyłamy do dwóch dni roboczych przed terminem szkolenia

Płatność za udział w szkoleniu następuje po szkoleniu na podstawie faktury VAT 
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506


W przypadku pytań prosimy o kontakt:

Anna Hoffmann   tel. 91 489 64 55
Dorota Biskupska   tel. 91 466 90 97
Małgorzata Pawelec    tel. 91 434 29 79

Formularz zgłoszenia online
Formularz zgłoszenia (PDF)Oświadczenie dot. podatku VAT (PDF)
Formularz zgłoszenia (Word)Oświadczenie dot. podatku VAT (Word)