Nasze strony www wykorzystują pliki cookies (tzw. ciasteczka). Mogą stosować je także firmy współpracujące z nami.
Korzystając z witryny wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie i zapis zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Możesz zmienić ustawienia obsługi plików cookies w przeglądarce internetowej.
[ X ] akceptuję warunki - zamknij

EDUKACJA PRAKTYCZNA

SZKOLENIA  KONFERENCJE  WYDAWNICTWA
  PIG WUP Szczecin  

rozwój osobisty i zawodowy

« powrót
Savoir - vivre, etykieta i protokół dyplomatyczny w instytucji
Zapisz się na szkolenie

termin szkolenia: 19 września 2024 r.
czas trwania szkolenia: 9.00-15.00 (w tym dwie przerwy 10 minutowe i jedna 20 minutowa)


Program szkolenia:

1. Protokół dyplomatyczny
    - przestrzeganie zasad etycznych
    - zasada wzajemności
    - zasada uszanowania prywatności
    - zasada starszeństwa
    - zasada tolerancji
    - zasada dyskrecji
    - zasada punktualności
    - zasada zdrowego rozsądku

2. Koncepcja misji administracji

    - po co kształtujemy wizerunek urzędu
    - wizja i misja administracji publicznej
    - wpływ urzędnika na wizerunek administracji publicznej

3. Tworzenie pozytywnego wizerunku instytucji
    - tworzenie pozytywnego wizerunku instytucji (sposoby reakcji na zarzuty, kampanie negatywne, rankingi, sposoby na chwalenie się sukcesami)
    - rola urzędnika w budowaniu prestiżu urzędu i wizerunku administracji publicznej w społeczeństwie
    - kompetentny urzędnik - cechy profesjonalisty
    - urzędnik przyjazny petentowi
    - „otwartość" na interesanta

4. Komunikacja z interesantem
    - efektywna analiza potrzeb interesanta
    - praca z nieświadomością interesanta - omijanie negatywnego nastawienia
    - efektywne wykorzystywanie narzędzi komunikacji

5. Etykieta biznesowa i savoir vivre
    - zasady pierwszeństwa w kontaktach
    - przedstawianie, anonsowanie, umawianie - jak nie popełnić faux pas
    - wymiana wizytówek, powitania, tytułowanie
    - zasady jazdy samochodem i transportu
    - ceremoniał - ceremonie oficjalne, przebieg i organizacja uroczystości
    - organizacja spotkań oficjalnych, wyjazdów i wizyt
    - procedencja - zasady ustalania pierwszeństwa
    - spotkania towarzysko-służbowe
    - delegacje - dobór uczestników delegacji
    - wręczanie oraz dobór prezentów

6. Kulturowe różnice w kontaktach międzynarodowych
    - zasady postępowania w kontaktach międzynarodowych
    - przyjmowanie delegacji krajowych oraz partnerów zagranicznych
    - rozmowy z partnerami z Unii Europejskiej
    - amerykański styl komunikowania się
    - sztuka rozmów z krajami dalekiego wschodu
    - spotkania przedstawicielami krajów islamskich
    - rozmowy z sąsiadami zza wschodniej granicy

7. Budowa wizerunku profesjonalnego urzędnika i urzędu
    - strefy odległości w kontaktach interpersonalnych
    - typy uścisków dłoni i ich znaczenie
    - jak uniknąć gafy
    - cmok nonsens i gesty kulturowe
    - postawa obrazująca styl komunikowania się
    - mowa ciała i gesty wzmacniające przekaz
    - materiały promocyjne
    - dekalog współpracy z mediami

8. Spotkania i przyjęcia - organizacja i uczestniczenie
    - formy przyjęć i ich miejsca
    - zaproszenia
    - dobór gości
    - stół i nakrycia - instrukcja obsługi
    - menu oraz dobór alkoholi i napojów
    - oprawa i obsługa
    - rola i obowiązki gospodarza i gościa
    - aperitif/posiłek/digestif - zachowanie
    - błędy w etykiecie i języku stołu

9. Codzienny savoir vivre
    - etykieta korespondencji oficjalnej
    - etykieta korespondencji elektronicznej
    - telefoniczny savoir vivre
    - netykieta
    - jak reagować na gafy
    - nowoczesne technologie a protokół dyplomatyczny

10. Powitania, pożegnania, prezentacje - kultura dnia codziennego
    - znaczenie pierwszego wrażenia w kontaktach z innymi
    - wizyty oficjalne i nieoficjalne w firmie
    - zasady właściwego powitania i pożegnania gościa w firmie
    - sposoby witania, podanie ręki - zasady pierwszeństwa
    - jak należy powitać, podjąć i pożegnać gościa honorowego
    - kłopotliwy „gość" w firmie
    - sposoby prezentacji
    - zasady i wyjątki
    - przechodzenie na „Ty"
    - zasady używania biletów wizytowych
    - tytuły kurtuazyjne, naukowe, służbowe, honorowe

11. Dress code - elegancja w ubiorze - co i kiedy nosić?
    - ubiór w administracji - sztuka autoprezentacji
    - kultura organizacyjna a wizerunek pracowników
    - prawidłowy dobór stroju i dodatków
    - fryzura, makijaż, biżuteria
    - podstawowe uchybienia w wyglądzie kobiety
    - podstawowe uchybienia w wyglądzie mężczyzny
    - ubiór służbowy - typy strojów i zasady ich doboru, wskazania elegancji
    - dobór typu stroju w biznesie: business dress, business casual, casual; dodatki
    - idealny ubiór do biura oraz na spotkania
    - wskazówki dotyczące doboru stroju
    - strój nieformalny czy ubranie wyjściowe

12. Pytania i odpowiedzi
Szkolenie prowadzi Piotr T. Ruta - trener, coach, konsultant, negocjator, doradca i mówca motywacyjny z ponad 25 letnim doświadczeniem. Wykładowca na Studiach Podyplomowych i MBA w Wyższej Szkole Bankowej w Szczecinie i Poznaniu oraz Uniwersytecie Łódzkim. Studiował na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Jest absolwentem programu the Advanced Certificate in Marketing. Od 1994 roku doradza i szkoli jako trener miękkich umiejętności menedżerskich oraz niezależny konsultant ds. komunikacji marketingowej. Posiada również doświadczenie w projektach związanych z komunikacją wewnętrzną  

Cena szkolenia: 660,00 zł netto (+23% VAT) od osoby, obejmuje:
- uczestnictwo w szkoleniu
- materiały szkoleniowe 
w wersji elektronicznej
- imienne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia
- konsultacje poszkoleniowe (do 14 dni po szkoleniu)
- rabat na kolejne szkolenia (40,00 zł od ceny netto, od osoby)

Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto
Dla podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT zwolniony


Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do trzech roboczych dni przed terminem szkolenia 
Potwierdzenie realizacji szkolenia przesyłamy do dwóch dni roboczych przed terminem szkolenia

Płatność za udział w szkoleniu następuje po szkoleniu na podstawie faktury VAT 
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506


W przypadku pytań prosimy o kontakt:

Anna Hoffmann   tel. 91 489 64 55
Dorota Biskupska   tel. 91 466 90 97
Małgorzata Pawelec    tel. 91 434 29 79

Formularz zgłoszenia online
Formularz zgłoszenia (PDF)Oświadczenie dot. podatku VAT (PDF)
Formularz zgłoszenia (Word)Oświadczenie dot. podatku VAT (Word)