Nasze strony www wykorzystują pliki cookies (tzw. ciasteczka). Mogą stosować je także firmy współpracujące z nami.
Korzystając z witryny wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie i zapis zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Możesz zmienić ustawienia obsługi plików cookies w przeglądarce internetowej.
[ X ] akceptuję warunki - zamknij

EDUKACJA PRAKTYCZNA

SZKOLENIA  KONFERENCJE  WYDAWNICTWA
  PIG WUP Szczecin  

rozwój osobisty i zawodowy

« powrót
Etykieta i różnice międzykulturowe w biznesie
Zapisz się na szkolenie

termin szkolenia: 16 maja 2019 r.
czas trwania szkolenia: godz. 9.30 -14.30
miejsce szkolenia: Warszawa, Pałac Staszica, ul. Nowy Świat 72


Program szkolenia:

Część I - Etykieta w komunikacji
- zasady savoir vivre w życiu codziennym
- savoir vivre a etykieta - rozróżnienie i definicja pojęć
- najważniejsze zasady etykiety w biznesie
- komunikacja werbalna, epistolarna i pozawerbalna
- zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej
- zasady przygotowywania korespondencji urzędowej
- nowoczesne środki komunikacji, etykieta w internecie
- pierwsze wrażenie i kreowanie pozytywnego wizerunku
- mowa ciała, autoprezentacja, udział w spotkaniach i naradach
- sztuka small talk w nawiązywaniu i podtrzymywaniu kontaktów
- zasada starszeństwa w relacjach oficjalnych i biznesowych
- powitanie w relacjach towarzyskich i oficjalnych
- przedstawianie siebie oraz innych osób, uścisk dłoni
- wymiana wizytówek, odpowiedni krój i zastosowanie biletów wizytowych
- wręczanie kwiatów i upominków
Część II - Etykieta jako element budowy wizerunku
- dress code czyli odpowiedni strój do okazji
- charakterystyka i elementy business casual (strój swobodny)
- charakterystyka i elementy business suit (strój spacerowy)
- charakterystyka i elementy dark suit (strój wizytowy)
- charakterystyka i elementy black tie / smokingu (strój uroczysty)
- wskazówki dotyczące elementów stroju oficjalnego
- najczęściej popełniane błędy stylistyczne i jak je naprawić
- biżuteria, dodatki i zegarki
Część III - Różnice międzykulturowe
- pochodzenie różnic międzykulturowych
- zasada dostosowania w relacjach międzynarodowych
- kultury pro-partnerskie i pro-transakcyjne
- rozwiązywanie konfliktów międzykulturowych
- kultura agresywna vs. kultura kooperacyjna
- kultura oficjalna vs. kultura nieoficjalna
- kultura terminowa vs. nieterminowa
- kultura powściągliwa vs. kultura emocjonalna
- proksemika czyli dystanse społeczne
- etykieta biznesowa w Japonii,
- etykieta biznesowa w Chinach,
- etykieta biznesowa w USA
- etykieta biznesowa w krajach arabskich
Część IV - Etykieta stołu i organizacja przyjęć
- społeczna rola wspólnego spożywania posiłków
- krótka historia sztućców, sztućce dzisiaj, sztućce mówią
- przygotowanie przyjęcia: ustalenie menu, nakrycie do stołu i rozsadzenie gości
- przyjęcia oficjalne: lampka wina, przyjęcie koktajlowe, bufetowe i zasiadane
- organizacja przyjęcia oficjalnego z udziałem głowy państwa lub szefa rządu
- zasady udziału w przyjęciach oficjalnych, bankietach, uroczystych kolacjach
- klasyfikacja win, apelacja wina, regiony winiarskie
- zasady wyboru, podawania i spożywania win oraz innych alkoholi
- faux pas, czyli czego nie robić podczas przyjęcia 


Szkolenie prowadzi: Paweł Olgierd Grotowski - ukończył Stosunki Międzynarodowe na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz podyplomowe Studium Integracji Europejskiej w KSAP i ENA. Posiada 20 - letnie doświadczenie w realizacji projektów międzynarodowych i między-instytucjonalnych. Organizował m.in. konferencje międzynarodowe, misje gospodarcze oraz wizyty oficjalne na szczeblu Głowy Państwa, Szefa Rządu, Ministra Spraw Zagranicznych i innych. Zajmował się obsługą inwestorów zagranicznych oraz wspierał polskie firmy poszukujące rynków i partnerów za granicą. Współpracował zarówno z krajami europejskimi i azjatyckimi, jak i afrykańskimi oraz arabskimi. Od kilku lat prowadzi szkolenia z Etykiety oraz Różnic Międzykulturowych w Biznesie dla firm polskich i zagranicznych, które zwiększają efektywność osobistą pracowników oraz polepszają komunikację wewnętrzną i zewnętrzną w firmie.


Cena szkolenia: 590 zł netto (+23% VAT) 

Dla Podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT - zwolniony.
Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto.
Cena zawiera:
- uczestnictwo w szkoleniu - około 6 godzin dydaktycznych,
- materiały szkoleniowe oraz piśmiennicze,
- dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia,
- serwis kawowo - kanapkowy


Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać najpóźniej do trzech dni przed terminem szkolenia. Płatność za udział w szkoleniu może nastąpić po szkoleniu na podstawie faktury VAT. 
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506
Informację dotyczącą potwierdzenia realizacji szkolenia przesyłamy do trzech dni roboczych przed terminem szkolenia.


W przypadku pytań prosimy o kontakt:

Anna Hoffmann   tel. 91 489 64 55
Agnieszka Bobkiewicz   tel. 91 466 90 97
Małgorzata Pawelec    tel. 91 434 29 79

Formularz zgłoszenia online
Formularz zgłoszenia (PDF)Oświadczenie dot. podatku VAT (PDF)
Formularz zgłoszenia (Word)Oświadczenie dot. podatku VAT (Word)