Nasze strony www wykorzystują pliki cookies (tzw. ciasteczka). Mogą stosować je także firmy współpracujące z nami.
Korzystając z witryny wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie i zapis zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Możesz zmienić ustawienia obsługi plików cookies w przeglądarce internetowej.
[ X ] akceptuję warunki - zamknij

EDUKACJA PRAKTYCZNA

SZKOLENIA  KONFERENCJE  WYDAWNICTWA
  PIG WUP Szczecin  

rozwój osobisty i zawodowy

« powrót
Budowanie pozytywnego wizerunku instytucji, urzędu, firmy dzięki wykorzystaniu zasad etykiety
Zapisz się na szkolenie

termin szkolenia: 13 maja 2021 r.
czas trwania szkolenia: godz. 9.00 -15.30
miejsce szkolenia: online


Program szkolenia: 

Wstęp
   - historyczne źródła etykiety i jej ewolucja
   - najważniejsze zasady etykiety menedżera i urzędnika
   - wszystko, co robimy jest komunikacją

Część I - Etykieta w komunikacji 1/2
   - komunikacja werbalna, epistolarna i pozawerbalna
   - zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej
   - zasady sporządzania korespondencji urzędowej
   - zasady sporządzania korespondencji elektronicznej
   - nowoczesne środki komunikacji, etykieta w internecie
   - etykieta wideo rozmowy i wideo konferencji - NOWOŚĆ
   - tworzenie pierwszego wrażenia i kreowanie pozytywnego wizerunku
   - elementy mowy ciała podczas autoprezentacji i udziału w spotkaniach

Część II - Etykieta w komunikacji 2/2
   - zasada starszeństwa w relacjach oficjalnych i biznesowych
   - zasada pierwszeństwa prawej ręki w relacjach oficjalnych i biznesowych
   - powitanie w relacjach towarzyskich i oficjalnych
   - przedstawianie siebie oraz innych osób w relacjach oficjalnych i biznesowych
   - właściwy uścisk dłoni oraz inne metody przekazywania pozdrowienia
   - elevator speech czyli jak mówić zwięźle i interesująco - NOWOŚĆ
   - wymiana wizytówek, odpowiedni krój i zastosowanie biletów wizytowych
   - feedback czyli informacja zwrotna - NOWOŚĆ
   - sztuka small talk w nawiązywaniu i podtrzymywaniu kontaktów

Część III - Etykieta jako element budowy wizerunku (dress code)
   - dress code czyli odpowiedni strój do okazji
   - charakterystyka i elementy business casual (strój swobodny)
   - charakterystyka i elementy business suit (strój spacerowy)
   - charakterystyka i elementy dark suit (strój wizytowy)
   - charakterystyka i elementy black tie / smokingu (strój uroczysty)
   - wskazówki dotyczące elementów stroju oficjalnego
   - buty, krawaty, zegarki, biżuteria i inne dodatki
   - najczęściej popełniane błędy stylistyczne i jak je naprawić

Część IV - Wybrane elementy protokołu dyplomatycznego
   - historyczne źródła protokołu dyplomatycznego
   - Kongres Wiedeński i Konwencja wiedeńska o stosunkach dyplomatycznych
   - najważniejsze zasady protokołu dyplomatycznego
   - precedencja w relacjach międzynarodowych
   - predecencja stanowisk publicznych w RP
   - precedencja w praktyce: przy stole, na spotkaniu, w samochodzie
   - organizacja wizyt i spotkań z udziałem gości krajowych i zagranicznych
   - wybór, opakowanie, wręczanie i przyjmowanie upominków
   - protokół flagowy i porządek eksponowania flag państwowych i innych
   - tytuły urzędowe, naukowe, dyplomatyczne i kurtuazyjne

Część V - Etykieta stołu i organizacja przyjęć
    - społeczna rola wspólnego spożywania posiłków
    - przyjęcia oficjalne: lampka wina, przyjęcie koktajlowe, bufetowe i zasiadane
    - organizacja przyjęcia oficjalnego z udziałem głowy państwa lub szefa rządu
    - zasady udziału w przyjęciach oficjalnych, bankietach, uroczystych kolacjach
    - klasyfikacja win, apelacja wina, regiony winiarskie
    - zasady wyboru, podawania i spożywania win oraz innych alkoholi
    - jak uniknąć faux pas, czyli czego nie robić podczas przyjęcia


szkolenie prowadzi Paweł Olgierd Grotowski - praktyk, posiada 20 - letnie doświadczenie w realizacji projektów międzynarodowych i międzyinstytucjonalnych. Organizował m.in.: konferencje międzynarodowe, misje gospodarcze oraz wizyty oficjalne na szczeblu Głowy Państwa, Szefa Rządu, Ministra Spraw Zagranicznych i innych. Zajmował się obsługą inwestorów zagranicznych oraz wspierał polskie firmy poszukujące rynków i partnerów za granicą. Współpracował z krajami europejskimi, azjatyckimi, afrykańskimi oraz arabskimi. Od kilku lat prowadzi szkolenia z etykiety oraz różnic międzykulturowych dla instytucji, urzędów oraz firm polskich i zagranicznych, które chcą zwiększyć efektywność osobistą pracowników, wizerunek instytucji oraz polepszyć komunikację wewnętrzną i zewnętrzną w organizacji. Ukończył Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW (Stosunki Międzynarodowe) oraz podyplomowe Studium Integracji Europejskiej w KSAP i ENA


Cena szkolenia: 560,00 zł netto (+23% VAT) od osoby, obejmuje:
- uczestnictwo w szkoleniu
- materiały szkoleniowe 
- imienne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia
- konsultacje poszkoleniowe (do 14 dni po szkoleniu)
- rabat na kolejne szkolenia (40,00 zł od ceny netto, od osoby)

Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto
Dla podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT zwolniony


Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do trzech roboczych dni przed terminem szkolenia 
Potwierdzenie realizacji szkolenia przesyłamy do dwóch dni roboczych przed terminem szkolenia

Płatność za udział w szkoleniu następuje po szkoleniu na podstawie faktury VAT 
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506


W przypadku pytań prosimy o kontakt:

Anna Hoffmann   tel. 91 489 64 55
Dorota Biskupska

tel. 91 466 90 97
Małgorzata Pawelec   tel. 91 434 29 79
Formularz zgłoszenia online
Formularz zgłoszenia (PDF)Oświadczenie dot. podatku VAT (PDF)
Formularz zgłoszenia (Word)Oświadczenie dot. podatku VAT (Word)