Nasze strony www wykorzystują pliki cookies (tzw. ciasteczka). Mogą stosować je także firmy współpracujące z nami.
Korzystając z witryny wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie i zapis zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Możesz zmienić ustawienia obsługi plików cookies w przeglądarce internetowej.
[ X ] akceptuję warunki - zamknij

EDUKACJA PRAKTYCZNA

SZKOLENIA  KONFERENCJE  WYDAWNICTWA
  PIG WUP Szczecin  

budżet - podatki i rachunkowość

« powrót
Zasady i praktyczne aspekty sporządzania inwentaryzacji w 2019 roku
Zapisz się na szkolenie

godziny szkolenia: godz. 9.30 - 14.30
miejsce szkolenia: Warszawa, Pałac Staszica (budynek PAN), ul. Nowy Świat 72
cena szkolenia: certyfikat + materiały + serwis kawowo - kanapkowy
 

 


Program szkolenia: 

I. Podstawowe informacje o inwentaryzacji

1. Cel, istota i zasady inwentaryzacji.

2. Odpowiedzialność za przeprowadzenie rocznej inwentaryzacji.

3. Instrukcja inwentaryzacyjna jako załącznik do polityki rachunkowości

- wprowadzenie pojęcia „teren strzeżony".

4. Pojęcie indywidualnej i łącznej odpowiedzialności materialnej.

5. Zasady organizacji inwentaryzacji

- opracowanie i wdrożenie instrukcji i zarządzeń inwentaryzacyjnych,

- powołanie komisji inwentaryzacyjnej, zespołów spisowych i kontrolera spisowego,

- dokumentacja inwentaryzacji i jej archiwizacja,

- dopuszczalne uproszczenia czynności inwentaryzacyjnych.

II. Terminy i metody inwentaryzacji

1. Terminy inwentaryzacji poszczególnych składników aktywów i pasywów.

2. Zasady inwentaryzacji drogą spisu z natury

- inwentaryzacja aktywów trwałych,

- inwentaryzacja zapasów,

- inwentaryzacja inwestycji krótkoterminowych w tym środków pieniężnych.

3. Potwierdzenie salda należności.

4. Porównanie danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami

- składniki majątku objęte inwentaryzacją w drodze weryfikacji,

- sposoby przeprowadzania weryfikacji,

- udokumentowanie inwentaryzacji w drodze weryfikacji.

III. Rozliczanie różnic inwentaryzacyjnych

1. Podstawowe informacje związane z rozliczaniem różnic inwentaryzacyjnych.

2. Wycena ujawnionych różnic.

3. Sposób rozliczania niedoborów i nadwyżek.

4. Kompensata niedoborów z nadwyżkami.

IV. Czynności związane z zakończeniem inwentaryzacji dla celów bilansowych

V. Konsultacje


Szkolenie prowadzi: Edward Tomczyk - biegły rewident, wybitny ekspert z dziedziny rachunkowości i podatków oraz finansów publicznych.


Cena szkolenia: 590 zł netto (+23% VAT)

Dla Podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT - zwolniony.
Cena zawiera:
- uczestnictwo w szkoleniu - około 6 godzin dydaktycznych,
- materiały szkoleniowe oraz piśmiennicze,
- dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia,
- serwis kawowo - kanapkowy

Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto.


Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do trzech dni przed terminem szkolenia.Płatność za udział w szkoleniu może nastąpić po szkoleniu, na podstawie faktury VAT. 
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506

Informację dotyczącą potwierdzenia realizacji szkolenia przesyłamy do trzech dni roboczych przed terminem szkolenia.


W przypadku pytań prosimy o kontakt:

Anna Hoffmann   tel. 91 489 64 55
Beata Stręk   tel. 91 466 90 97
Małgorzata Pawelec    tel. 91 434 29 79

 Aby zgłosić na się na szkolenie prosimy skorzystać z formularzy na stronie Do pobrania lub formularza na stronie Kontakt

Formularz zgłoszenia online
Formularz zgłoszenia (PDF)Oświadczenie dot. podatku VAT (PDF)
Formularz zgłoszenia (Word)Oświadczenie dot. podatku VAT (Word)