termin szkolenia: 8 listopada 2024 r.
czas trwania szkolenia: 9.00-15.00 (w tym dwie przerwy 10 minutowe i jedna 20 minutowa)
Ogólnie
Zamówienia na dostawy lub usługi IT stanowią istotną część rynku zamówień publicznych w Polsce. Jak w praktyce dobrze wykorzystać narzędzia dostępne dla zamawiającego w systemie zamówień publicznych, aby proces zakupowy przyniósł wymierne korzyści? Jakie działania powinien rozważyć zamawiający na etapie planowania i przygotowywania postępowania dotyczącego dostawy sprzętu informatycznego lub wdrożenia systemu informatycznego? Jaki jest wpływ decyzji zamawiającego inicjujących proces zakupowy na dalsze losy postępowania, a następnie realizacji umowy oraz eksploatacji rozwiązań informatycznych? W trakcie szkolenia prowadząca omówi m.in.: czynności poprzedzające wszczęcie postępowania, w tym korzyści płynące ze wstępnych konsultacji rynkowych, definiowanie potrzeb przez zamawiającego i w ich świetle sporządzenie opisu przedmiotu zamówienia, określanie warunków podmiotowych i kryteriów oceny ofert.
Adresaci
Szkolenie adresowane jest w szczególności do osób, które po stronie zamawiającego odpowiedzialne są za przygotowanie dokumentów zamówienia, w tym opisanie przedmiotu zamówienia, ustalenie wartości zamówienia, określenie kryteriów podmiotowych, kryteriów oceny ofert.
Cele i korzyści
W sposób jak najbardziej praktyczny przedstawienie:
• najistotniejszych z punktu widzenia zamawiającego zagadnień procesu zakupowego
• obowiązków i uprawnień po stronie zamawiającego w zakresie przygotowania i postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
• postrzegania konkurencyjności podmiotowej i przedmiotowej w branży informatycznej
• wykorzystania narzędzi dostępnych w systemie zamówień publicznych,
• rekomendowanych przez UZP głównych zagadnień związanych z przygotowaniem, wszczęciem i prowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w kontekście specyfiki branży IT
• aktualnej linii orzeczniczej
Metoda
Wykład, analizowanie case staudy
Program szkolenia:
-
Specyfika rynku zamówień publicznych w branży informatycznej
-
Postępowania na dostawy lub usługi informatyczne jako proces zakupowy
-
Wpływ wiedzy merytorycznej i świadomości realiów rynkowych na
podejmowane przez zamawiającego czynności w trakcie przygotowania
postępowania
- Weryfikacja potrzeb i zasobów
- Wstępne konsultacje rynkowe prowadzone w celu przygotowania
postępowania i poinformowania wykonawców o planach i wymaganiach
dotyczących zamówienia IT
- Obiektywne potrzeby zamawiającego jako wyznacznik podejmowanych przez zamawiającego czynności przygotowawczych
- Zasady opisania przedmiotu zamówienia IT. Na co należy zwracać
szczególną uwagę, aby otrzymać porównywalne merytorycznie oferty i
dokonać wyboru ekonomicznie najkorzystniejszej oferty
- Kiedy i kto może weryfikować poprawność sporządzania opisu przedmiotu zamówienia?
- Narzędzia fakultatywne do opisania przedmiotu IT -
rekomendacje UZP dotyczące zamówień publicznych na systemy
informatyczne, dostawę zestawów komputerowych i zakup urządzeń
drukujących i wielofunkcyjnych, urządzeń mobilnych oraz elementów
systemów komunikacji wizualnej
- Jak zachować konkurencyjność przedmiotową w branży IT
- Możliwość wskazywania znaków towarowych, patentów lub
pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje
produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę. Rozwiązania
równoważne i wskazanie przez zamawiającego kryteriów stosowanych w celu
oceny równoważności
- Ustalenie wartości zamówienia i wpływ tej czynności na czynności związane z prowadzeniem postępowania
- Warunki udziału w postępowaniu ważne z punktu widzenia realizacji zamówienia IT
- Jakościowe kryteria oceny ofert pozwalające na zakup dobrego rozwiązania informatycznego
- Pytania i odpowiedzi
szkolenie prowadzi Iwona Ziarniak
- zamówieniami publicznymi zajmuje się od 1998 r.; członek zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych, posiada bogate doświadczenie w zakresie ubiegania się o złożone zamówienia informatyczne (od 1998r. menedżer/doradca zarządu w zakresie wsparcia sprzedaży u znaczących integratorów IT w Polsce); w ramach projektu KIGNET - izbowy system wsparcia konkurencyjności polskich przedsiębiorców uzyskała certyfikat eksperta ds. zamówień publicznych w zakresie doradca i wykładowca; jest autorem i redaktorem książki „Zamówienia publiczne na dostawy i usługi informatyczne", autorem „Przewodnika po zamówieniach publicznych dla wykonawców", współautorem komentarza do nowej ustawy PZP z 2019 r. „Ustawa Prawo zamówień publicznych. Komentarz dla wykonawców" oraz wielu publikacji poświęconych zamówieniom publicznym na łamach miesięczników Przetargi Publiczne, IT w administracji, IT Profesional; członek Rady Programowej miesięcznika „Przetargi Publiczne", szkoleniowiec i wykładowca na studiach podyplomowych z zakresu zamówień publicznych (Uniwersytet Wrocławki, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wrocławska Akademia Biznesu). Właściciel firmy IZpzp Iwona Ziarniak
Cena szkolenia: 680,00 zł netto (+23% VAT) od osoby, obejmuje:
- uczestnictwo w szkoleniu
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- imienne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia
- konsultacje poszkoleniowe (do 14 dni po szkoleniu)
- rabat na kolejne szkolenia (40,00 zł od ceny netto, od osoby)
Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto
Dla podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT zwolniony
Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do trzech roboczych dni przed terminem szkolenia
Potwierdzenie realizacji szkolenia przesyłamy do dwóch dni roboczych przed terminem szkolenia
Płatność za udział w szkoleniu następuje po szkoleniu na podstawie faktury VAT
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506
W przypadku pytań prosimy o kontakt:
Anna Hoffmann
|
|
tel. 91 489 64 55
|
Dorota Biskupska
|
|
tel. 91 466 90 97
|
Małgorzata Pawelec
|
|
tel. 91 434 29 79
|