Nasze strony www wykorzystują pliki cookies (tzw. ciasteczka). Mogą stosować je także firmy współpracujące z nami.
Korzystając z witryny wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie i zapis zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Możesz zmienić ustawienia obsługi plików cookies w przeglądarce internetowej.
[ X ] akceptuję warunki - zamknij

EDUKACJA PRAKTYCZNA

SZKOLENIA  KONFERENCJE  WYDAWNICTWA
  PIG WUP Szczecin  

zamówienia publiczne

« powrót
Efektywne postępowanie na dostawy lub usługi informatyczne - czyli jak prawidłowo przygotować postępowanie, aby dokonać trafnych zakupów z obszaru IT
Zapisz się na szkolenie

termin szkolenia: 8 listopada 2024 r.
czas trwania szkolenia: 9.00-15.00 (w tym dwie przerwy 10 minutowe i jedna 20 minutowa)


Ogólnie
Zamówienia na dostawy lub usługi IT stanowią istotną część rynku zamówień publicznych w Polsce. Jak w praktyce dobrze wykorzystać narzędzia dostępne dla zamawiającego w systemie zamówień publicznych, aby proces zakupowy przyniósł wymierne korzyści? Jakie działania powinien rozważyć zamawiający na etapie planowania i przygotowywania postępowania dotyczącego dostawy sprzętu informatycznego lub wdrożenia systemu informatycznego? Jaki jest wpływ decyzji zamawiającego inicjujących proces zakupowy na dalsze losy postępowania, a następnie realizacji umowy oraz eksploatacji rozwiązań informatycznych? W trakcie szkolenia prowadząca omówi m.in.: czynności poprzedzające wszczęcie postępowania, w tym korzyści płynące ze wstępnych konsultacji rynkowych, definiowanie potrzeb przez zamawiającego i w ich świetle sporządzenie opisu przedmiotu zamówienia, określanie warunków podmiotowych i kryteriów oceny ofert.

Adresaci
Szkolenie adresowane jest w szczególności do osób, które po stronie zamawiającego odpowiedzialne są za przygotowanie dokumentów zamówienia, w tym opisanie przedmiotu zamówienia, ustalenie wartości zamówienia, określenie kryteriów podmiotowych, kryteriów oceny ofert.

Cele i korzyści
W sposób jak najbardziej praktyczny przedstawienie:
• najistotniejszych z punktu widzenia zamawiającego zagadnień procesu zakupowego
• obowiązków i uprawnień po stronie zamawiającego w zakresie przygotowania i postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
• postrzegania konkurencyjności podmiotowej i przedmiotowej w branży informatycznej
• wykorzystania narzędzi dostępnych w systemie zamówień publicznych,
• rekomendowanych przez UZP głównych zagadnień związanych z przygotowaniem, wszczęciem i prowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w kontekście specyfiki branży IT
• aktualnej linii orzeczniczej 

Metoda
Wykład, analizowanie case staudy

Program szkolenia:

  1. Specyfika rynku zamówień publicznych w branży informatycznej
  2. Postępowania na dostawy lub usługi informatyczne jako proces zakupowy
  3. Wpływ wiedzy merytorycznej i świadomości realiów rynkowych na podejmowane przez zamawiającego czynności w trakcie przygotowania postępowania
  4. Weryfikacja potrzeb i zasobów
  5. Wstępne konsultacje rynkowe prowadzone w celu przygotowania postępowania i poinformowania wykonawców o planach i wymaganiach dotyczących zamówienia IT
  6. Obiektywne potrzeby zamawiającego jako wyznacznik podejmowanych przez zamawiającego czynności przygotowawczych
  7. Zasady opisania przedmiotu zamówienia IT. Na co należy zwracać szczególną uwagę, aby otrzymać porównywalne merytorycznie oferty i dokonać wyboru ekonomicznie najkorzystniejszej oferty
  8. Kiedy i kto może weryfikować poprawność sporządzania opisu przedmiotu zamówienia?
  9. Narzędzia fakultatywne do opisania przedmiotu IT - rekomendacje UZP dotyczące zamówień publicznych na systemy informatyczne, dostawę zestawów komputerowych i zakup urządzeń drukujących i wielofunkcyjnych, urządzeń mobilnych oraz elementów systemów komunikacji wizualnej
  10. Jak zachować konkurencyjność przedmiotową w branży IT
  11. Możliwość wskazywania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę. Rozwiązania równoważne i wskazanie przez zamawiającego kryteriów stosowanych w celu oceny równoważności
  12. Ustalenie wartości zamówienia i wpływ tej czynności na czynności związane z prowadzeniem postępowania
  13. Warunki udziału w postępowaniu ważne z punktu widzenia realizacji zamówienia IT
  14. Jakościowe kryteria oceny ofert pozwalające na zakup dobrego rozwiązania informatycznego
  15. Pytania i odpowiedzi

szkolenie prowadzi Iwona Ziarniak - zamówieniami publicznymi zajmuje się od 1998 r.; członek zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych, posiada bogate doświadczenie w zakresie ubiegania się o złożone zamówienia informatyczne (od 1998r. menedżer/doradca zarządu w zakresie wsparcia sprzedaży u znaczących integratorów IT w Polsce); w ramach projektu KIGNET - izbowy system wsparcia konkurencyjności polskich przedsiębiorców uzyskała certyfikat eksperta ds. zamówień publicznych w zakresie doradca i wykładowca; jest autorem i redaktorem książki „Zamówienia publiczne na dostawy i usługi informatyczne", autorem „Przewodnika po zamówieniach publicznych dla wykonawców", współautorem komentarza do nowej ustawy PZP z 2019 r. „Ustawa Prawo zamówień publicznych. Komentarz dla wykonawców" oraz wielu publikacji poświęconych zamówieniom publicznym na łamach miesięczników Przetargi Publiczne, IT w administracji, IT Profesional; członek Rady Programowej miesięcznika „Przetargi Publiczne", szkoleniowiec i wykładowca na studiach podyplomowych z zakresu zamówień publicznych (Uniwersytet Wrocławki, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wrocławska Akademia Biznesu). Właściciel firmy IZpzp Iwona Ziarniak

Cena szkolenia: 680,00 zł netto (+23% VAT) od osoby, obejmuje:
- uczestnictwo w szkoleniu
- materiały szkoleniowe 
w wersji elektronicznej
- imienne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia
- konsultacje poszkoleniowe (do 14 dni po szkoleniu)
- rabat na kolejne szkolenia (40,00 zł od ceny netto, od osoby)

Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto
Dla podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT zwolniony


Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do trzech roboczych dni przed terminem szkolenia 
Potwierdzenie realizacji szkolenia przesyłamy do dwóch dni roboczych przed terminem szkolenia

Płatność za udział w szkoleniu następuje po szkoleniu na podstawie faktury VAT 
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506

W przypadku pytań prosimy o kontakt:

Anna Hoffmann

 

tel. 91 489 64 55

Dorota Biskupska

 

tel. 91 466 90 97

Małgorzata Pawelec 

 

tel. 91 434 29 79

Formularz zgłoszenia online
Formularz zgłoszenia (PDF)Oświadczenie dot. podatku VAT (PDF)
Formularz zgłoszenia (Word)Oświadczenie dot. podatku VAT (Word)